7,448 læst ·
15 svar
7k læst
15 svar
Hvad fylder jeg fugen mellem gipspladen og loft/gulv med?
Side 1 af 2
Dette MÅ være besvaret tidligere, men jeg finder det simpelthen ikke. Jeg har sat gipsplader op på en eksisterende panelvæg for at forenkle tapetsering. Loftshøjde 242 cm og gipspladerne er 240 cm. Hvad fylder jeg mellemrummet mellem væg og loft/gulv med, med tanke på fremtidige revnedannelser, lydisolering, osv? En liste vil på et eller andet tidspunkt dække samlingen (formentlig om et år...
)
Overføre lyd....?FemTummar sagde:
gips er et "dødt" materiale.
Er du ikke lidt bekymret nu?
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 indlæg
Men det er vel ikke åbent, der må jo være en regel bag gipsen.
At fylde ud den lille sprække gør hverken til eller fra.
protte
At fylde ud den lille sprække gør hverken til eller fra.
protte
Hvis dette er hjemme hos nogen, så synes jeg det føles overnervøst hele sagen, så dårligt overføres lyd ikke. Har du regler med gummiliste? Har du dobbelt gips? God isolering? Sådanne ting spiller en større rolle end om pladerne står mod loft og gulv.
Hvis noget, så overføres lyd netop gennem pladerne og gennem selve konstruktionen, ikke gennem loft og gulvbjælkelag.
Så længe der ikke kommer nogen besigtigelsesmand med en db-måler, så synes jeg, du skal lade det være som det, listerne vil skjule det.
Hvis noget, så overføres lyd netop gennem pladerne og gennem selve konstruktionen, ikke gennem loft og gulvbjælkelag.
Så længe der ikke kommer nogen besigtigelsesmand med en db-måler, så synes jeg, du skal lade det være som det, listerne vil skjule det.