Hej,

Jeg skal forlænge det indvendige loft, som er på det vedhæftede billede. Jeg overvejer dog, hvordan jeg skal finde træ, der ser sådan ud. Det er jo fer og not, men med mellemrumsrige og så føles dimensionen mærkelig. Jeg tror, at selve overfladen er ca. 6-7 cm bred (har ikke målt endnu) og "spalten" er vel ca. 1 cm.

Hjæælp! :o

• Loft med træpaneler og afstand mellem brædderne. En murstensskorsten og vinduer ses i baggrunden.
Det der ser ud som almindelig facadepanel, 95mm bred. Ser ligesådan ud i loftet her.

Finder du ikke de rette dimensioner, kan en velassorteret sav/byggecenter høvle den rette profil til dig.

Hmm bemærk, at jeg ikke vil forlænge det ubehandlede, men det hvide! :-/

men det var måske det, du mente?

Det ubehandlede er ca. 9-10 cm fra skarv til skarv og sidder både på indvendigt loft og indvendige vægge i huset (nu bag gipsplader dog).

I alt tror jeg, der er ca. 50 "ribber" i loftet, og jeg har brug for ca. 2,5 meter langt, hvilket giver ca. 100 løbende meter. Har ikke lyst til at betale 100 kr pr meter for et lille loft. Løsningen ville jo være at sætte 5 gipsplader op for i alt 300 kr, men det føles som at give op. :D

nu har jeg målt træet.

I alt er hver planke 23-24mm tyk. Bredden er totalt 70mm inkl. not (hun + han) eksklusiv det så er det 56mm. Afstanden mellem hver planke (mellemrummet) er 7-9 mm.

Nogen der ved om dette træ findes?

EDIT: Måske man kunne snyde ved at sætte panel i loftet. Der findes jo 13x56 mm som burde passe. Hvis man sætter det med lidt afstand mellem ribberne ser det jo ud som not?

http://www.beijerbygg.se/templates/BB_Produkt.aspx?id=27160

tak på forhånd,

Du vil få
en general skarv der.
Hvorfor ikke lægge en planke i og så
fortsætte med den nye panel på den anden side.
Du får en markeret overgang, og når
Du vælger panel til den anden side, tager Du den som passer
bedst med den gamle.

Med venlig hilsen, Putte

Ellers kan Du jo bryde af og
køre fortsættelsen den anden vej.

Mvh Putte

Sæt ny panel over, eller mener jeg under :o.
/CC

Du kan jo kigge her..
http://www.panelochlist.se/lib/panelochlist_lagerlista.pdf#search="panel enkelfas"
og se om du finder nogen du synes passer...

Lyder lidt meget med 23-24mm. for at være indendørspanel - men det kan måske være noget, som den der satte det op, havde liggende..?

Under alle omstændigheder kan du jo justere det ved at lægge en plade i passende tykkelse bag den "nye" panel, hvis den er tyndere..

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.