1,107 læst ·
6 svar
1k læst
6 svar
Hvad for puds/mørtel? Indervæg beskadiget ind til murstenene
Hej hej,
Jeg forsøger at afgøre, om en reparation af en indervæg er noget, jeg skal kaste mig ud i selv. Har meget entusiasme og mangel på viden...
Situationen:
Hvad skal jeg reparere med?
Hvordan går jeg frem?
Hvordan opstod dette? Ja, en gammel grim vægliste sad så fast i limet, at da jeg forsøgte at skære og bende den løs, begyndte pudsen at falde af... og når det først var begyndt at revne, var det for sent. FML.
Jeg forsøger at afgøre, om en reparation af en indervæg er noget, jeg skal kaste mig ud i selv. Har meget entusiasme og mangel på viden...
Situationen:
- Indervæg i soveværelse, pudsen er faldet af i et hjørne, helt ind til murstenen.
- Væggen er i en form for sten, tror det er typisk hulsten eller noget lignende. Egenskaberne synes ikke at stemme med almindelig mursten, når jeg har boret i det...
- Areal ca. en halv kvm
- Jeg har aldrig repareret noget lignende før. Bare fyldt et enkelt lille hul med husfix
Hvad skal jeg reparere med?
Hvordan går jeg frem?
Hvordan opstod dette? Ja, en gammel grim vægliste sad så fast i limet, at da jeg forsøgte at skære og bende den løs, begyndte pudsen at falde af... og når det først var begyndt at revne, var det for sent. FML.
Har jeg postet i det forkerte underforum? Eller er spørgsmålet dårligt formuleret, eller for let? Jeg synes ikke, jeg kan finde nogle lignende tilfælde, selvom det burde være meget enkelt. Har måske søgt på forkerte termer.
Okay, tak! 
Fik råd andetsteds fra, at puds og så lidt spartelmasse skulle være fint nok.
Fik råd andetsteds fra, at puds og så lidt spartelmasse skulle være fint nok.
Se her: https://www.byggahus.se/forum/threa...ggna-kanaler-i-blabetong.431456/#post-4422483anders07 sagde:
Tak for råd og tips!
vender tilbage med resultatet ...
Klik her for at svare