Hej! Jeg er ved at bygge terrassen og skal fastgøre reglen til huset. Nu viste det sig, at det var lecablokke, som grunden var bygget på, og ekspansionsboltene, jeg testede, fungerede meget dårligt. Er der noget andet godt, der kan holde reglen på plads? Måske en god facadeplugg? Reglen er 45 mm, så jeg ville nok have brug for lidt over 100 mm skrue og plugg.
Jeg satte 8m bærende bjælke i fundamentet sidste forår, det var leca. Testede først med facadeplugg, men var ikke helt tilfreds.. 140mm leca-skrue blev bedre, hver eneste skrue spændte utroligt godt!
Lexaskruv er jo helt klart bedst for applikationen, bare man ikke strammer for hårdt. Fasadplugg fungerer, hvis man vælger en kvalitetsmodel og borer den rigtige størrelse. De på billederne fra byggmax ovenfor ligner mere spikplugg i udseende.
ESSVE letbetonskrue har jeg brugt med godt resultat. Ingen forboring kræves, muligvis i enderne på reglen. Så er det vigtigt at stoppe med at skrue, når skruen har bundet ud. Fortsætter man, ødelægges fastgørelsen.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.