Hej! Jeg er ved at bygge terrassen og skal fastgøre reglen til huset. Nu viste det sig, at det var lecablokke, som grunden var bygget på, og ekspansionsboltene, jeg testede, fungerede meget dårligt. Er der noget andet godt, der kan holde reglen på plads? Måske en god facadeplugg? Reglen er 45 mm, så jeg ville nok have brug for lidt over 100 mm skrue og plugg.

Bygge af træterrasse ved husmur, med bjælker fastgjort ved jorden.
 
Okay tak for tipset! Får købe nogle hjem og se om de holder :)
 
Findes vel også fine leca skruer i dag. Ikke noget jeg har brugt selv, men værd at tjekke op måske.
 
  • Synes
RoBo
  • Laddar…
Lecaskrue sidder som klippen!
 
  • Synes
Nils82
  • Laddar…
Biltemas kemankre fungerer sikkert også, hvis ikke skruerne skulle fungere, men lecaskruv fungerer sikkert
 
Jeg satte 8m bærende bjælke i fundamentet sidste forår, det var leca. Testede først med facadeplugg, men var ikke helt tilfreds.. 140mm leca-skrue blev bedre, hver eneste skrue spændte utroligt godt!
 
  • Synes
Nils82
  • Laddar…
Jeg kørte på hiltis. De trak rigtig godt
 
  • Synes
tonymoork
  • Laddar…
Fischer facadeplug 135 mm fungerer
 
Jeg testede dem i mine lecablokke, trak ingenting :/
 
Dem, som jeg spurgte om, eller dem, som andy78 anbefalede?
 
Lexaskruv er jo helt klart bedst for applikationen, bare man ikke strammer for hårdt. Fasadplugg fungerer, hvis man vælger en kvalitetsmodel og borer den rigtige størrelse. De på billederne fra byggmax ovenfor ligner mere spikplugg i udseende.
 
ClasseClas
ESSVE letbetonskrue har jeg brugt med godt resultat. Ingen forboring kræves, muligvis i enderne på reglen. Så er det vigtigt at stoppe med at skrue, når skruen har bundet ud. Fortsætter man, ødelægges fastgørelsen.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.