26,252 læst ·
24 svar
26k læst
24 svar
Hvad er forskellen mellem billigt og dyrt, fliser og klinker
I princippet kan alle fliser variere i størrelse uanset prisklasse. Jeg har nogle gange sat meget dyre 20x20, som kunne afvige 1,5-2 millimeter. Men selvfølgelig, det er tænkeligt, at det er mere almindeligt blandt billige fliser, selvom jeg ikke har oplevet en direkte korrelation mellem pris og måltolerance.
Okay gammel tråd og sikkert for sent nu men.....
Du kan teste kvaliteten ved at lade en plade falde fra cirka 2 meters højde mod en hård overflade. Bliver der en masse småstykker, er pladen af dårligere kvalitet; bliver der 2-3 stykker, så holder den god kvalitet.
Du kan teste kvaliteten ved at lade en plade falde fra cirka 2 meters højde mod en hård overflade. Bliver der en masse småstykker, er pladen af dårligere kvalitet; bliver der 2-3 stykker, så holder den god kvalitet.
Det kommer altid ind, at prisen baseres på virksomhedens overhead osv. Ja, selvfølgelig. Men et dyrere produkt er ikke per automatik lige så godt eller dårligt som et billigere. Et bør være det og er det oftest, men ikke altid. I tilfælde af kakler og klinker er der mange sorter, der holder elendig kvalitet, store størrelsesvariationer osv. Jeg har set eksempler på kakler, der nogle uger efter montering er revnet, ikke så sjovt at bryde ned og starte forfra. Det meste hænger på køberens krav eller i dette tilfælde også flisemurerens krav for at kunne gøre et godt stykke arbejde med acceptabelt resultat.
Jeg testede alle plader i alle kasser! God kvalitet! Skal købe nyt en dag, men skal jeg teste dem også?Binesh sagde:
Du smed vel ikke stykkerne, du skal nemlig lime dem sammen efter testen, det er det, der menes med god kvalitet = få stykker at lime sammen, dårlig kvalitet = mange stykker at lime sammen....haddirajan sagde:
Køber du nye, skal du jo teste dem også, så smid ikke stykkerne....
- M
Hvordan ved jeg, at limen er god? 
Er det ikke lidt med klinker og fliser som med tapet.... Designen man skal betale for....
maleren hos os på en byggeplads han bare rystede på hovedet, da kunden havde valgt tapet til 1398:- /st.....
Han svor også over dem med ordene, at jo dyrere de er, jo sværere er de at sætte op og dårligere kvalitet....
Kunden skulle have 12 !!! ruller a 1389 kr....... Så det blev mange eder fra ham...
han viste lidt forskellige ruller, som var billigere, men ikke designet af en "kendt". Selvfølgelig føltes de billigere bedre.... men men... alt er vel relativt..
maleren hos os på en byggeplads han bare rystede på hovedet, da kunden havde valgt tapet til 1398:- /st.....
Han svor også over dem med ordene, at jo dyrere de er, jo sværere er de at sætte op og dårligere kvalitet....
Kunden skulle have 12 !!! ruller a 1389 kr....... Så det blev mange eder fra ham...
han viste lidt forskellige ruller, som var billigere, men ikke designet af en "kendt". Selvfølgelig føltes de billigere bedre.... men men... alt er vel relativt..
Angående fliser, så tror jeg ikke en døjt på det der med kvalitet. Sammenlign Bauhaus egne hvide fliser, almindelige 15x15 går for 49/kvm, skal du derimod have samme farve men 10x10 må du punge ud med 149! Anledningen er simpel, større partier laves for 15x15, til brug i lejeboliger og sådan. At folk så synes det er pænere med 10x10 gør jo, at man kan tage mere betaling (for en mindre flise). Sand markedsøkonomi.
Du tror ikke, at et produkt som kakler kan laves på forskellige måder, er det det, du siger? En hvid er en hvid, og en 10x10 er hvad den er? At det ikke er muligt at få frem forskellige egenskaber så som finish, holdbarhed og fejlmargener?
Okay...
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Högtryckstvätt, HQ PW 240 vs PW 360 - värt mellanskillnaden?
Trädgårdsmaskiner -
Hvad er forskellen mellem mørtel og støbemasse
Byggematerialer & Byggeteknologi -
Någon som förstår skillnaden mellan LK ArcSense och ArcTune?
Värme allmänt -
Vad är skillnaden mellan "markduk" och duk mot ogräs?
Altan & Uteplats -
Vad är skillnaden mellan dessa centrumborr och vilket bör jag välja?
Verktyg & Maskiner