Ret dårlig billede, men hvad det forestiller er et hjørne, hvor to vægstykker mødes. Midt i hjørnet er en gammel papisoleret GEBE/EDIL-kabel skruet fast, men det grå, som ses til venstre for clipsen under tapetet, er en tynd blank metalplade, der er sømmet lodret på den ene væg. Pladen er ca. 92 cm lang og måske 6 cm bred. Væggen, den sidder på (den til højre for kablet) er en stolpevæg (mens væggen til venstre for kablet er muret). Hvor pladen slutter nederst, begynder en brystning af masonit, og pladen går ikke helt op til loftet.
Hvad er metalpladens formål? Den sidder i det nederste lag af den oprindelige maling, så den har tilsyneladende siddet der siden huset blev bygget i slutningen af 20'erne - kablet er sikkert kommet til lidt senere, selvom det også er gammelt nu.
Der er ingen tegn på en plade på den venstre murede og pudsede væg.
Ikke helt usædvanligt at der er et hul bagved, som musene er kommet ind gennem, har revet i 2 huse nu, hvor man har brugt div metalstykker til at dække musenes indgange i huset
Virker ældre end gaden, er det kælderen, findes der nogle skruer, søm eller andet som holder den, kan det være noget for at holde hjørnet sammen, forstærkning så det ikke skal gå fra hinanden der, ellers ved jeg ikke.
Ikke helt usædvanligt at der er et hul bagved, som musene er kommet ind gennem, har revet i 2 huse nu, hvor man har brugt diverse pladestykker for at dække musenes indgange i huset
Dette er dog ingen lapning, men noget der er sat på fra starten, for den er overmalet med samme farve, som er den nederste på hele væggen.
Virker ældre end gaden, er det kælderen, er der nogle skruer, søm eller andet, der holder den, kan det være noget for at holde hjørnet sammen, forstærkning så det ikke skal gå fra hinanden der, ellers ved jeg det ikke
Det er hallen, og den er fastgjort med kraftige nubb lige igennem.
Jeg er også inde på hjørneforstærkning, men ser ingen plade på den anden væg. Men den sidder måske under pudsen på den anden væg? Kablet sidder lidt i vejen, men jeg skal se, om jeg kan grave lidt ...
Det er ikke liggende stamme i den gamle væg, og den skal fungere som en dyvel og holde disse sammen på en eller anden måde, så de ikke går fra hinanden.
Det er ikke liggende bjælke i den gamle væg, og den skal fungere som en dymling og holde disse sammen på en eller anden måde, så de ikke går fra hinanden
Godt tænkt og det ville have været rimeligt, da det er indervæggen - men pladen er sømmet oven på vægpappen og går heller ikke hele vejen ned, så det virker ikke som nogen hjælp konstruktionsmæssigt. Kan det have været beskyttelse for en eller anden ledning? Som sagt bør ledningen på billedet dog være yngre, og for telefonkabel som lige lå der virker det vel unødvendigt.