Har i et stykke tid mærket, at luftvejene er blevet påvirket af noget i et relativt nykøbt hus. I jagten på dette rev jeg i dag foder på døre og vinduer løs. Til min overraskelse fandt jeg en isolering eller drev om man vil, der er mere i den grønne selvlysende retning end noget andet. Min umiddelbare reaktion er, at det kunne være behandlet med Cuprinol eller lignende imprægnering, men samtidig, hvorfor skulle man have gjort det? Døre og vinduer indsat i midten af 80'erne.
Er der nogen, der kan forklare, hvad dette er?
Vil rive det ud og skifte straks. Beklager for dårlige billeder.
Har opdateret mig lidt. Der skal stolper til bjælkerne. Yderkanten vil hvile på grundmuren. Den ene bjælke hviler i den anden ende på skorstensstocken.
Problemet med at der bliver en tykkere del som bjælken hviler på, består. Laver vi bare en lille kasse?
Problemet med at der bliver en tykkere del som bjælken hviler på, består. Laver vi bare en lille kasse?
Forkert tråd tror jegG gafia sagde:
Kan det have ligget mod noget, der er fremstillet af kobber, en vinduesblink for eksempel? Rockwool, der har ligget mod vandrør, kan blive grønfarvet.B Bosse_54 sagde:[billede] [billede]
Har en tid følt, at luftvejene er blevet påvirket af noget i et relativt nykøbt hus. I jagten på dette rev jeg i dag løs foder på døre og vinduer. Til min overraskelse fandt jeg en isolering eller drev, om I vil, som er mere i den grønne selvlysende retning end noget andet. Min spontane reaktion er, at det kunne være behandlet med Cuprinol eller lignende imprægnering, men samtidig, hvorfor skulle man have gjort det? Døre og vinduer indsat i midten af 80'erne.
Er der nogen, der kan forklare, hvad det er?
Vil rive det ud og udskifte det omgående. Undskyld for de dårlige billeder.
Klik her for at svare