River ud stueetagen på hus bygget -73.
I den pladsbyggede garderobe i hallen sidder dette. Hvad er det for noget??? Skal det være der?
Bag garderoben er der kun en væg og derefter et område til ophængning af tøj, kan ikke ses noget på bagsiden, så ledningerne må gå i væggen..

Hjælp... =)
En elektrisk enhed monteret på en væg, muligvis en transformator eller en ventilationsenhed, med skruer i hjørnerne og ledninger der fører ind i væggen.

Din ringeklokke måske? Eller transformeren til ringeklokken? Lidt svært at tyde teksten på billedet.

Det er om dørklokken sidder to forskellige steder for den sidder over entredøren (synlig), denne her er skjult mindst 3 meter derfra..

Hvis billedet havde været tydeligere på den prægede tekst, ville det være lettere.

Men det ligner mest en transformator til noget. Eller muligvis en ringeklokke / sirene. måske i så fald til en tyverialarm.

Jeg hælder mere til transformator, eftersom det ser ud som flere godkendelses symboler på plasten. Dvs noget med 230V. Sirener plejer ikke at have så meget typegodkendelse.

Har du batterier i ringeklokken - hvis ikke så ville jeg gætte på, at dette er din transformator til den samme. Som sagt, kan jeg ikke se, hvilke symboler der er på den, men jeg gætter på, at det er tilfældet. Har du kigget, om du har de samme hvide kabler bag dørknappen eller klokken på væggen?

Jeg er næsten sikker på, at det er transformatoren til ringeklokken. Kassen i gangen er den, der lyder, når nogen ringer på, og denne kasse sørger for, at strømmen kun bliver nogle få volt.

Jeg er enig i, at det må være ringeklokketrafoen. Har nemlig en præcis magen til, og det er trafoen til ringeklokken :)

Jepp, det der er en trafo til en ringklokke :)

Klip kablerne og se om ringklokken holder op med at fungere. ;)

Fredrik.engdahl sagde:
Klipp kablerne og se om dørklokken holder op med at virke. ;)
Man behøver ikke klippe kablerne, det er nok at skrue de to skruer i bunden ud, fjerne det lille plastiklåg og løsne nogle af ledningerne, så ved man det så ;)

Det er sjovere at klippe ledningerne

Fredrik.engdahl sagde:
Det er sjovere at klippe ledningerne
Men klip dine så... hvis du tør.... ;)

For sent gjort for længe siden. Det er derfor, elevatoren ikke går hele vejen op.

• Synes
Swappe
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.