Hej,
Jeg er i gang med at rive en indervæg ned, som jeg troede var bygget af gips og træregler. Men det viser sig at være noget andet, se billede, er der nogen der kender byggematerielet?
Jeg var sikker på, at væggen ikke var bærende, da den kun er 70 mm tyk og går i samme retning som bjælkelaget. Er der grund til bekymring?
Mvh David
Jeg er i gang med at rive en indervæg ned, som jeg troede var bygget af gips og træregler. Men det viser sig at være noget andet, se billede, er der nogen der kender byggematerielet?
Jeg var sikker på, at væggen ikke var bærende, da den kun er 70 mm tyk og går i samme retning som bjælkelaget. Er der grund til bekymring?
Mvh David
Det ligner gasbeton. Normalt set er 70 mm gasbeton ikke bærende. Skal være mindst 100 cm men tjek tegningerne.David123abc sagde:
Hej,
Jeg er i gang med at rive en indervæg ned, som jeg troede var bygget af gips og træregler. Men det viser sig at være noget andet, se billede, er der nogen, der genkender byggematerialet?
Jeg var sikker på, at væggen ikke var bærende, da den kun er 70 mm tyk og løber i samme retning som bærende loft. Er der grund til bekymring?
Mvh David

Det virker ikke som prefab, men som pladstøbt, da det også indeholder armeringsjern. Spontant føles det som en svær måde at bygge på. Men måske var det sådan i 70'erne.J Jocke Best sagde:
Klik her for at svare