Altvidende
· The Great North
· 1 154 indlæg
Gammel hæderlig isolering🫡
Altvidende
· The Great North
· 1 154 indlæg
Altså ikke asbest
ser ikke ud som asbest, muligvis at dugen kan indeholde det. Godt at bruge mundbind. Da jeg var 15 år arbejdede jeg med ren asbest, piben i den ene hånd og en stålbørste i den anden hånd, som jeg børstede asbestpladen med, det støvede godt, men jeg tror ikke, det var farligt dengang, i midten af 60'erne, jeg er 77 nu. Men selvfølgelig skal man være meget forsigtig.A AG A sagde:
Altvidende
· The Great North
· 1 154 indlæg
Tak skal I have! Har set det flere steder i huset gennem årene. Men altid som en form for drevning. Har aldrig set det brugt som almindelig isolering. Jeg kom til at tænke på, at det lignede gammel rørisolering, som nogle gange kan indeholde asbest. Men det var rart at høre. Jeg er ikke særlig bekymret over lidt asbest. Men hvis det var asbest, ville man jo alligevel have været nødt til at sanere.
Brug åndedrætsværn, men det antager jeg, at du gør, den gamle glasuld er noget skidt at arbejde med, ligesom al gammel Gullfiber og Rockwool.
Usch hvilket støv man har indåndet gennem årene tidligere unødvendigt, når en enkel åndedrætsværn fungerer udmærket.
Før var man ung og dum, nu er man ældre (og måske lidt dum) men indser, at man ikke er udødelig.
Usch hvilket støv man har indåndet gennem årene tidligere unødvendigt, når en enkel åndedrætsværn fungerer udmærket.
Før var man ung og dum, nu er man ældre (og måske lidt dum) men indser, at man ikke er udødelig.
Desværre er jeg gammel og dum😄. Nejdå, men typ 50 og ofte alt for doven til at halte afsted og lede efter masken. Men jeg kommer alligevel til at være død inden for nogle få år, så det er ikke så vigtigt🙂. Men selvfølgelig, nogle gange føler man, at "oj, det der var ikke godt for vejrtrækningen".mikethebik sagde:
Brug åndedrætsværn, men det antager jeg, at du gør, den der gamle glasuld er noget skidt at arbejde med, ligesom al gammel Gullfiber og Rockwool.
Uf, alt det støv man har trukket ind gennem årene tidligere unødigt, når et simpelt åndedrætsværn fungerer udmærket.
Da jeg var 50, tænkte jeg, at med min levetid (ryger siden 7 års alderen, meget alkohol og ingen motion overhovedet) vil jeg nok ikke blive ældre end 65.A AG A sagde:
Så stoppede jeg med at ryge, fandt en kone og mål i livet og nu er jeg 69 år, og det ser ud til, at jeg stadig er sund nok til at leve lidt mere 🤓
Og ja, jeg har i min ungdom slebet bremsebelægning på knallerten og bilen med roterende stålbørste for at få den der glaserede overflade væk..helt uden maske 😷
Senest redigeret:
Hm, enten er du pessimist eller alvorligt syg, hvis du tror, du vil være død inden for få år, jeg håber på pessimist, for det kan ændres.A AG A sagde:
Hvis det er det andet, beklager jeg og håber, at også det kan ændres.
Nej, desværre er det en muskelsygdom uden kur, eller andet. Lignende ALS.mikethebik sagde:
Meget trist at høre, jeg håber virkelig, at det ikke går sådan, og du har min sympati, jeg kender dig kun som et alias på et forum, men på en eller anden måde bliver det en person bag, som man udveksler meninger og tanker med.A AG A sagde:
Tak, det varmer! Jeg forstår din følelse. Selvom man kun kender nogen på denne måde, kan det alligevel føles personligt i sådanne tilfælde.mikethebik sagde:
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Är detta asbest under mitt golv?
Gifter, farliga byggmaterial & skadedjur -
Är detta asbest? Rör i källare
Kan detta vara asbest eller vad för väv?
Färg, Måla & Tapetsera -
Kan detta vara asbest? Plastmatta och mörkt lim
Är detta asbest? Små svarta stenar som isolering i trossbotten
Fyllnadsmassor