Hej med jer!
Jeg har nogle spørgsmål angående byggemetoder, da jeg har planer om at bygge et hus i udlandet.
Jeg vil gerne anvende nyere byggemetoder eller systemer. Da jeg ønsker at reducere energikostnader, ved jeg, at der findes mange forskellige varianter, men jeg ville være glad, hvis I kunne komme med idéer og viden.
Tak på forhånd
//A
Jeg har nogle spørgsmål angående byggemetoder, da jeg har planer om at bygge et hus i udlandet.
Jeg vil gerne anvende nyere byggemetoder eller systemer. Da jeg ønsker at reducere energikostnader, ved jeg, at der findes mange forskellige varianter, men jeg ville være glad, hvis I kunne komme med idéer og viden.
Tak på forhånd
//A
Grundstött
· Halland
· 28 345 indlæg
Varme lande?
Solfangere til brugsvand er det, der gælder, gerne placeret på det flade tag.
Skodder for at holde middagsvarmen ude.
Kolde klinkegulve for ikke at brænde fødderne.
Og dampspærren på ydersiden af væggene.
Måske myggenet, og ingen grillaftener på terrassen.
I det store og hele det modsatte af herhjemme, som jeg har forstået det.
Men som Nimajneb skriver, hvor?
Solfangere til brugsvand er det, der gælder, gerne placeret på det flade tag.
Skodder for at holde middagsvarmen ude.
Kolde klinkegulve for ikke at brænde fødderne.
Og dampspærren på ydersiden af væggene.
Måske myggenet, og ingen grillaftener på terrassen.
I det store og hele det modsatte af herhjemme, som jeg har forstået det.
Men som Nimajneb skriver, hvor?
Medlem
· turkiet
· 553 indlæg
Hvor er varme lande? Måske skal bygge i Thailand engang, og min tanke er "køleskab":x
Altså mange småkryb, der bosætter sig i evt. isolering, så flamingo som isolering + isolere mod varmen + AC
Altså mange småkryb, der bosætter sig i evt. isolering, så flamingo som isolering + isolere mod varmen + AC
Dette med at udnytte lokal viden er nok noget man må tage med et nyt salt. Frun og jeg var i Kina i sommer (Guangxi) for at besøge svigerforældrene i et nybygget hus, dårligere fuskebyggeri skal man lede længe efter. Badeværelsesgulvet lignede en testbane med huller og fordybninger overalt, og dette med fald ved de vist ikke hvad er. Da man ikke må eje sin jord der, er det åbenbart sådan, at man ikke bygger specielt holdbare huse, da der jo er en chance for, at kommunen beslutter at rive dem ned for at gøre plads til noget andet. Og netop i den provins bliver det typisk 40 grader om sommeren og om vinteren +5, og da husene mangler alt hvad isolering er (betonhuse), må man sidde med jakke på og varmeapparater som kabinevarmere for at kunne være indendørs. Meget fugtigt hele året... interessant udfordring, træhuse er nok udelukket...?
Frun og jeg har planer om at bygge et hus der for muligvis at flytte derhelstid, og det kunne være interessant at vide lidt om, hvordan man skal gå til. Helt sikkert er det, at vi i så fald vil overvåge hver eneste søm, der bliver slået i, for det er meget svært at finde gode håndværkere, som ikke sjusker. En bekendt byggede i Thailand, og det så forfærdeligt ud, da de skulle besigtige. Det får alle de småting, der dukker op under danske besigtigelser, til at virke som småting i sammenligning...
/S
Frun og jeg har planer om at bygge et hus der for muligvis at flytte derhelstid, og det kunne være interessant at vide lidt om, hvordan man skal gå til. Helt sikkert er det, at vi i så fald vil overvåge hver eneste søm, der bliver slået i, for det er meget svært at finde gode håndværkere, som ikke sjusker. En bekendt byggede i Thailand, og det så forfærdeligt ud, da de skulle besigtige. Det får alle de småting, der dukker op under danske besigtigelser, til at virke som småting i sammenligning...
/S
Sten er helt sikkert det, der gælder, ikke kun med tanke på fugten men også med tanke på alt, der kan lide at spise træ i varme klimaer.
Man kan jo forsøge at bygge med lettbeton, hvis det nu er muligt at få fat i. Så bliver det varmt om vinteren og køligt om sommeren. Kigger lidt online på, hvad der findes i Japan og Taiwan, de har omtrent samme klima men sikkert mere moderne metoder.
Man kan jo forsøge at bygge med lettbeton, hvis det nu er muligt at få fat i. Så bliver det varmt om vinteren og køligt om sommeren. Kigger lidt online på, hvad der findes i Japan og Taiwan, de har omtrent samme klima men sikkert mere moderne metoder.
Okay som jeg ser det, kræves der måske lidt flere specifikationer...
Lokalisering - Dubai
virksomhed - min egen, jeg har tænkt at åbne en ny fabrik der med prefab lignende systemer som har virkelig god isolering, stærk, jordskælvssikker. Hurtigt desuden. Skal bygge 5, vi er fem familier som skal gøre dette så forhåbentlig tjener jeg en skilling hvis det bliver attraktivt.
so give me ideas...
Lokalisering - Dubai
virksomhed - min egen, jeg har tænkt at åbne en ny fabrik der med prefab lignende systemer som har virkelig god isolering, stærk, jordskælvssikker. Hurtigt desuden. Skal bygge 5, vi er fem familier som skal gøre dette så forhåbentlig tjener jeg en skilling hvis det bliver attraktivt.
so give me ideas...
Klik her for at svare