Jeg er i gang med at projektere udbygning af min overetage, og her er en lille skitse lavet i sketchup, der viser lidt af mine idéer. Jeg skal bygge en dobbelt kviste, som egentlig ikke er en kvist overhovedet, men tre fjernede tagspær erstattes af et "hus" med skråt tag på hver side, som danner en kvist fra hver side. Tanken er at sætte limtræsbjælker direkte over og forlænge for at få en taghældning. Alternativet er at bruge færdige Sadelbalkar og måske dermed reducere dimensionen lidt. Jeg har tegnet en konstruktion på hver side for at vise lidt, hvordan jeg har tænkt på de to yderste, enten bygger man på eller så bygger man en ny "foran". Det er tænkt at være tre vinduer 'a 12x12 på hver side.

Bjælkelaget er ca. 20 cm armeret beton med en bærende væg i midten, så kræfterne igennem er forsvindende, det er dimensioneringen af "hytten på taget," som er det interessante.

Jeg er superinteresseret i at få høre lidt tanker omkring dette.

Og jeg skriver det selv, jeg vil ansætte en konstruktør, men min erfaring er, at jo bedre forberedt man er, jo bedre og billigere bliver konstruktørens arbejde. Jeg har tænkt mig pladetag på kvisten.

Tak på forhånd!

• Skiss i SketchUp som visar en konstruktion för en takkupa med dubbla sluttande tak på vardera sida och plats för tre fönster.
Hej,

Indser at denne tråd er noget gammel, men da jeg går med de samme overvejelser, er jeg meget interesseret i at høre, hvordan det gik for dig med udbygningen af loftet. Blev den dobbelte kvist/"huset på taget" til virkelighed?

/Jesper

S
et tips er at kontakte konstruktør, inden man overvejer lignende byggeri

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.