20,965 læst ·
110 svar
21k læst
110 svar
Hvordan undgår man at reglarne skinner igennem osb og gips?
Var det ikke det indbyggede rum omkring skabet, der blev omtalt?blackarrow sagde:
En udsugningsventil skal det jo være i et walk-in-closet. Så er det tilstrækkeligt med lidt utæt indblæsningsluft mellem døren og tærsklen. Man saver døren af 1-2 cm forneden, eller også er der en fræsning i karmen foroven. Vores walk-in closet har en fræsning foroven i karmen.
Et skab bygget mod en ydervæg i et dårligt isoleret hus, f.eks. skunk, kan give tøj dårlig lugt i et dårligt isoleret hus.
Normalt er mellemrummet mellem "Ikea dør" og klædeskab tilstrækkeligt. Det er jo muligt at justere døren lidt ekstra ud, hvis man ønsker det.
Et problem med lukkede rum som ikke kan inspiceres, HVIS noget går galt, kan det gå lang tid før det opdages.slothy sagde:
Har du læst tråden? Hvis du har brugt standardgipsplader, så har de en forsænkning på langsiderne. Det er den, der ses på billedet. Man skærer normalt set den væk, når man tilslutter mod et skab sådan der.
Det er ikke nogen regel, der "kan ses igennem", det er gipspladen, der ser sådan ud.
Det er ikke nogen regel, der "kan ses igennem", det er gipspladen, der ser sådan ud.
Så det jeg skulle have gjort er, at jeg skulle have skåret 10 cm af kanten for at få en helt lige side? Findes der ingen gipsplader, som ikke har den forsænkning? Jeg ville have den lige del mod garderoben for at det skulle være pænest, men havde ingen anelse om, at denne forsænkning var langs med.. Men så ved jeg det til næste gang!tommib sagde:
Nej, man ser fasningen på pladen. Fejlen er som allerede konstateret, at TS ikke skar den del væk ved montering mod garderoben. En let men unødvendig begynderfejl.
Skal det blive godt, er nok den rette vej at rive gipsen ned og lave det om. Det er nok godt at se en film om, hvordan man gør, inden runde 2.
Senest redigeret:
Sådanne kommentarer bør man jo undgå helt at svare på, men jeg må vide det. Hvad laver du på dette forum? Jeg er en nybegynder, der forsøger at lære af mine fejl. Hvis jeg ikke forstår, hvad synes du så, jeg skal gøre? Det er let for dig, der ser ud til at være ekspert (tvivlsomt). Rigtig pinlig kommentar fra dig.N Nickesågen sagde:
Jeg klædte gipsen med genopretningstapet. Yes, jeg skal kigge mig omkring efter foder og overveje om det kan blive flot. I betragtning af væggens farve ses bulen næsten ikke, så spørgsmålet er, om det er det værd. Men det er et godt tip til redning!boihus123 sagde:
Lige bag ved garderobens ryg er der nu et smalt hulrum på cirka 30 cm. Og bag den væg er der en kattevind, som jeg ikke har adgang til.Mikael_L sagde:
Man skal se på primært 3 parametre:
1. Hvor meget fugt dannes der i rummet
2. Hvor diffusionsåbent er det lukkede rum
3. Hvad er temperaturerne i og udenfor.
Hvis der ikke er nogen fugtkilde i rummet (nogen der trækker vejret, vandskade, fugt gennem diffusion fra et nærliggende rum, ja så er det næsten risikofrit, men man bør stadig være opmærksom på, at der altid kan dannes lidt fugt.
Hvis vægge eller loft/gulv er diffusionsåbne mod tørrere rum ved siden af, vil små mængder fugt altid kunne forsvinde.
Temperaturer kan være vigtige, hvis det er koldere i det lukkede rum, øges risikoen for, at fugtniveauet stiger, og i værste fald kan det blive kondensfugt.
Ja, der er meget at tage højde for, hvis man vil overveje alle parametre, men det er nok nemmest, at man har et praktisk eksempel at tænke på og diskutere.