Hej.
Jeg skal udskifte et loft. Klassisk gammel huntonitplade troede jeg. Så jeg købte nogle bunker Huntonit Classic, rev de gamle plader ned og skulle begynde at sætte nye op. Bare for at indse at bredden ikke passer. De gamle loftplader er CC 300, mens de nye plader er i alt 300 med fer og not, men den egentlige dækbredde er kun 280. Hvad er dette? Har Huntonit ændret deres bredder siden huset blev bygget (tidligt 80-tal) eller er det gamle loft en anden variant med en anden bredde?
Det blev jo skidebesværligt nu, pludselig har jeg helt forkert afstand mellem gitterbrædderne 😭
Ja, at sætte dem på tværs af det tynde panel ville løse tingene rent teknisk. Har fået at vide her, at det ville være en katastrofe rent æstetisk, men jeg arbejder på den front
Tænkte først, at det måske ville være muligt at få fat på noget panel, der matchede, men det virker vanskeligt. Måske var det noget, der kun fandtes i 80'erne...
Kan jo blive sådan, at jeg simpelthen må supplere med mere tyndt, spørgsmålet er, hvordan man bedst gør det. Tag for eksempel et aflangt parti tag på vedhæftede billede. Til højre er der ingen problemer, der har jeg en regel at sømme imod, men hvordan gør jeg til venstre? Reglen i spørgsmålet befinder sig flere decimeter ind bagved væggen. Det eneste, jeg kan komme i tanke om, er, at jeg skulle pille op bræddestumper ovenfor, som jeg fæstner i den eksisterende tyndt for derefter at kunne fæstne det nye i, ville det blive nok stabilt? Tegnede en tænkt bræt i billedet, så I forstår, hvordan jeg mener.