Nogen der ved noget om dette mærke, som ikke længere findes på markedet?
Vi har en Villa Matilda med byggår 1993, etplans med en lidt sjov planløsning. Vi har en lille indervæg i entréen, som vi gerne vil fjerne for at udvide gulvarealet netop i entréen, samt skal vi skifte køkkenet og dermed ønsker vi at skære en del af væggen mellem køkken og stue væk for at få en mere åben planløsning mod denne retning.
De vægge og dele af vægge, vi ønsker at fjerne, er alle i samme område og grænser op mod entré/køkken/stue.
Da vi købte huset, sagde sælgeren, at huset ikke har nogen bærende vægge, men det er sådan noget, jeg tager med et gran salt, men hvordan ved man, om det virkelig ikke er bærende vægge?
Har faktisk en mappe med tegninger, ud fra dette har jeg ikke kompetencen til at afgøre, om det er bærende eller ej. Har ikke den grundlæggende byggetekniske viden.
At rive og sætte op har jeg viden til, men spørgsmålet er, om det er bærende eller ej?
Sender op nogle billeder, jeg tog af tegningerne.
Det er altså væggene, der går efter røde linjer på planløsningstegningen, vi overvejer at fjerne.
Har intet svar på dit spørgsmål, men jeg synes, grundplanen ser lidt lækker ud. Så kedeligt med alle de lige vægge og åbne grundplaner overalt i dag, et skævt køkken ser i det mindste sjovere ud.
Du har selvbærende tagspær. De vægstykker, du vil fjerne, kan du fjerne uden problemer.
Tak for svaret, det var det, jeg også troede, men ville have en bekræftelse fra nogen, der kan dette bedre end mig. På fredag aften bliver det at dele en god flaske rødvin med konen og sende bajonetsaven ind i væggene, så vi derefter har hele weekenden til at bygge det, der er nødvendigt.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.