Vi planlægger at renovere et soveværelse og flytte soveværelsesdøren. Væggen, den skal flyttes til, er en bærende murstensvæg.
Jeg forsøger at danne mig et indtryk af, hvor stor / lille indgrebet er, og ville sætte pris på en skitse over tiltag, der kan være nødvendige at gennemføre.
Jeg vedhæfter konstruktions tegningerne og har lagt en blyant på billederne, hvor jeg ønsker at flytte soveværelsesdøren fremover.
Hurtig oversigt:
- Bjælkelag: "Plaststøbt betonbjælkelag H = 160 mm, Beton II Std K250T, Armering ks 40, dækkende betonglag = i bjælker 30 mm, i øvrigt 15 mm"
- Bærende murstensvæg: "Ved tv-stue 1/2-steg (120 mm) mursten. I øvrigt reglar 45x145 c 300 med dobbeltsøjler iht. plan."
Der er allerede en dør ved "Gæsteværelset" gennem den bærende murstensvæg. Jeg kan dog ikke finde information om ekstra bærende bjælke eller lignende over dørkarmen på tegninger.
Situationsplan / skitse over rummene:
Konstruktionstegning - overordnet:
Detaljetegning ved bærende murstensvæg:
Tekstmasse på konstruktionstegningen vedrørende bærende indervægge:
Tekstmasse på konstruktionstegningen vedrørende bjælkelaget:
Jeg forsøger at danne mig en opfattelse af, hvor stor / lille indgrebet er, og ville sætte pris på en skitse over de foranstaltninger, der kan være nødvendige at gennemføre.
En foranstaltning plejer at være at indsende en byggemelding til kommunen, og for at i den vise, hvordan man er nået frem til, hvordan afvekslingen skal gøres, kan man have brug for en udtalelse fra en bygningskonstruktør.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.