Synes det burde være bedre med hul ifølge første RØDE markering men har egentlig ingen anelse men gælder 2*højden fra oplægget også denne type af tagstol.
Skrev forkert farve så ændrer
Det er jo en meget kringlet tagstol, hvilket ikke gør bedømmelsen lettere. Jeg ville nok satse på den første blå ring, så du også får lidt afstand til støttebenets forankring. Jeg tror, det er forskydningsspændinger, man er bekymret for i træguiden. Derefter kunne du forstærke området omkring hullet ved at sætte sømplader på begge sider, som du har lavet 80 mm huller i midten af.
Jeg tænkte at forstærke hanebåndet inden hulboringen, better be safe than sorry, helt enkelt.
Skrue-lime 12-18mm konstruktionsfiner på hver side, eller noget sådant, inden hulboringen.
Men efter hvad vi hidtil er kommet frem til i denne tråd, så begynder jeg at hælde til at tage hullet ca. 50 cm væk fra støttebenet, omtrent ved den grønne ring.
45x220 cc600 er bjælkelaget. Jeg har krydsafstivet midt i spændet, men det tror jeg ikke er noget man kan tilregne sig noget af.
Jeg tænker i øvrigt ikke mig klinker, men plastikgulv. Men vil alligevel støbe en >13mm lag flydespartel med net i, på det skrueskruede gulvgips for at få det rigtige fald mod brønden.
Nej, krydslægningen har kun effekt på svajet (marginal sådan). Hvis det er god tømmerkvalitet, tætgroet, knastfrit og fibrene er parallelle med kanterne, tror jeg det går godt at bore midt i. Det er jo ikke et styrkeproblem egentlig, da bjælkens inerti moment påvirkes meget lidt af hullet, men det er risikoen for revnedannelse, der er den største trussel.
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.