Hej!

Jeg overvejer at støbe noget lignende denne
21118_modulo_division_bank-901x901.jpg
Jeg har lavet støbeformen i krydsfiner, men har du nogle tips til, hvordan man gør den "hul", så den bliver lettere? Måske indsætte en slags paprør eller lignende!?
Er det nødvendigt at armerere, hvis væggene bliver ca. 10 cm?
Hvad er bedst til at tætne sprækkerne i støbeformen med?

Har lavet en tilsvarende bænk. Indsatte et stykke cellplast (flamingo) i passende størrelse samtidig med, at jeg fyldte betonen. Blev kanongodt.

Jeg armerede ikke da der ikke er nogen belastning at tale om.

Sprækker tætnes med latexfuge.

• Synes
Dowser4711 og 1 anden
  • Laddar…
mexitegel mexitegel sagde:
Har lavet en ligedan bænk. Stoppede et stykke cellplast (frigolit) i passende størrelse i samtidig med, at jeg fyldte betonen. Blev kanonbra.

Sprækker tætner du med latexfog.
Tak, god idé, det går vi med (y)

Har lavet en lignende bænk. Satte et stykke celleplast (frigolit) i passende størrelse mens jeg fyldte beton. Det blev rigtig godt.

Sprækker tætner du med latexfuge.
Btw, hvilken beton brugte du?

Nu blev jeg lidt usikker på, hvad jeg brugte til lige den faktisk :oops:.

Enten almindelig finbeton eller expanderbeton. Med den sidste får du et garanteret godt resultat, da den ikke behøver at blive vibreret, men det er nok at banke lidt på formen for at få en stort set helt porfri støbning.

Finbeton fungerer også godt, den skal bare vibreres mere og er sværere at få lige så porfri.

Nu blev jeg lidt usikker på, hvad jeg brugte til netop den faktisk :oops:.

Enten almindelig finbeton eller ekspanderbeton. Med den sidstnævnte får du et garanteret godt resultat, da den ikke behøver at blive vibreret, men det er nok at banke lidt på formen for at få en stort set helt porfri støbning.

Finbeton fungerer også godt, det skal bare vibreres mere og er sværere at få lige så porfrit.
Hej igen, tror du man skal dække med plastik og skylle med vand osv.? Tænkte at støbe på arbejdet, og ikke rode derhjemme og har ikke mulighed for at komme hver dag og vande. Bliver det brugeligt alligevel?

Hvis du ikke har mulighed for at vande, så sørg endelig for at dække med plastik og vande inden. Især hvis du skal støbe nu, hvor det er så varmt.

Hvis du ikke har mulighed for at vande, så plast bestemt ind og vande før. Især hvis du skal støbe nu, når det er så varmt.
Ok, tak for svar

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.