Har taget maler ind for at pudse og sætte microlit op i et tidligere sænket loft. Rundt om radiatorrørene, der går mellem etagerne, er der nu et stort hul. Hvordan tætnes dette bedst? Maleren mener, at det bliver svært at fylde bagsiden mellem rør og væg og mener, at der kan dannes kondens. Jeg mener, at der ikke er nogen risiko, da rørene indeholder varmt vand. Hvordan tætnes dette bedst og pænest? Jeg vil jo ikke have et grimt hul rundt om, som desuden gør det mere lydhørt til naboen.

• Et nypudset hjørne i et rum med to radiatorrør der går gennem loftet, med et synligt hul omkring rørene i det behandlede loftområde.
Spartle så godt som muligt og eventuelt et par dækhætter, hvis den ønskede finish ikke opnås.

Komplettere med Byggfog efter spartlingen måske?

To rustne rør og et kabel der løber langs en grå betonvæg med revner og sprækker. Rørene fremstår slidte og med afskallet maling. Rustne rør indlejret i hvid betonvæg med synlig overfladeforringelse.
N Niklas777 sagde:
Har taget en maler ind for at pudse og sætte microlit op i et tidligere nedhængt loft. Rundt om radiatorrørene, der går mellem etagerne, er der nu et stort hul. Hvordan tætner man bedst dette? Maleren påstår, at det bliver svært at udfylde bagsiden mellem rør og væg og siger, at der kan dannes kondens. Jeg siger, at der ikke er nogen risiko, da rørene indeholder varmt vand. Hvordan tætner man dette bedst og pænest? Jeg vil jo ikke have et grimt hul rundt om, som desuden gør det mere lydhørt til naboen.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.