Jeg er en rigtig skide nybegynder. Fik tidligere i efteråret hjælp af min far til at tage ud og købe nye gulvpaneler hos en af de store byggemarkeder. Er nu i gang med at male dem med linoliemaling, men begynder at indse, at pokkers, de er lidt for tykke til min smag (15 mm brede).

Det er jo lidt sent at komme på det nu, men kan jeg gøre noget ved sagen? Med nogenlunde simple nybegyndermidler? At stille mig og håndhøvle vil jo nok blive alt andet end lige. Hvad ville I have gjort? (Udover at købe de rigtige fra starten af)

Har du testet på stedet? 15 mm er det almoge? billede?

Solvskaftet Solvskaftet sagde:
Har du testet på stedet? 15 mm er det almoge? billede?
Allmoge? Aj, sig ikke sådan. Nej det er stilistisk snarere en enklere 20-tals sokkel i mindre format, typisk tidlig funkis.

En simpel træfodliste i 20'er-stil, minde format, tidlig funktionalisme.

• Synes
Solvskaftet
  • Laddar…
Det korte kedelige svar for en, der ikke har et fuldt udstyret værksted med maskinpark: nej

(15mm er ikke grotesk stort, almindelige glatte er 12mm men smag og behag er forskellig)

F FunkishJonny sagde:
Allmoge? Aj, sig ikke sådan. Nej det er stilistisk snarere en enklere 20-talssokkel i mindre format, typ tidlig funkis.

[billede]
Enig med Byggglädje ikke så meget bredere end almindelige. Jeg tænkte på gulvsokler antik, århundredeskiftet ikke allmoge men det er måske det samme?! :)

Solvskaftet Solvskaftet sagde:
Jeg er enig med Byggglädje, ikke så meget bredere end almindelige. Jeg tænkte på gulvsokler antik, århundredeskifte ikke allmoge, men det er måske det samme?! :)
Tak for svaret! Nej, de er jo ikke så tykke, at det slog mig ved første øjekast. Havde jeg kunnet gøre noget, kunne det have været værd en lille indsats for at følelsen skulle blive 100, men de er ellers fine og fuldt dugelige.

Er det mange løbende meter, kan det måske betale sig at lade en snedkerfirma høvle dem, men det er tvivlsomt, om der er nogen økonomi i det.