Hej alle glade,
I forbindelse med vores renoveringer herhjemme har jeg handlet en del på
Hornbach i Helsingborg. Jeg har syntes, og synes vel stadig, at man får en
venlig betjening generelt. Jeg begynder dog at irritere mig mere og mere på deres slogan
"vi tror ikke, vi ved".
Vores hus er bygget i 1933 i tegl. Samtlige vægge er rørforskallede, med enten træ
eller tegl som underliggende materiale. Jeg tænkte, at det kunne være en hurtig og enkel metode
at skrue gipsplader på trævæggene og lime gipsplader på stenmurene, i stedet for at bruge betydeligt mere tid på at bredspartle hele væggene.
Som en glad amatør gik jeg ind på malerafdelingen på Hornbach og spurgte
dem om de har gipsmørtel til limning af gipsplader. Den første sælger jeg talte med, så ud som et levende spørgsmålstegn, og sagde så med meget overbevisning i stemmen, at gipsplader, dem kan man kun skrue.
For at være sikker, gik jeg en runde, og spurgte så en anden sælger på samme afdeling om det samme. Så fik jeg svaret, at det er muligt at lime gipsplader med PL400-lim, men at underlaget da skal være 100% glat. Jeg spurgte, om der ikke findes en slags gipsmørtel man kan bruge til formålet. Igen så fik jeg "malerens svar" at det gør der bestemt ikke.
Noget forvirret, kørte jeg til Beijer Bygg og spurgte dem.
Ja, sagde de og fremviste sække med Gyproc G66 som er beregnet netop til at lime gipsplader.
Efterfølgende har jeg kigget rundt på Hornbach, og de har ingen gipsbaseret produkt i sortimentet
som er beregnet til at lime gipsplader.
Kan det virkelig være sådan, at det fagfolk som de siger, de har rekrutteret, virkelig ikke
kender til sådanne ting, eller handler det om kun at "kende til" de metoder og produkter
som de selv sælger?
Hvad har I for erfaringer?
I forbindelse med vores renoveringer herhjemme har jeg handlet en del på
Hornbach i Helsingborg. Jeg har syntes, og synes vel stadig, at man får en
venlig betjening generelt. Jeg begynder dog at irritere mig mere og mere på deres slogan
"vi tror ikke, vi ved".
Vores hus er bygget i 1933 i tegl. Samtlige vægge er rørforskallede, med enten træ
eller tegl som underliggende materiale. Jeg tænkte, at det kunne være en hurtig og enkel metode
at skrue gipsplader på trævæggene og lime gipsplader på stenmurene, i stedet for at bruge betydeligt mere tid på at bredspartle hele væggene.
Som en glad amatør gik jeg ind på malerafdelingen på Hornbach og spurgte
dem om de har gipsmørtel til limning af gipsplader. Den første sælger jeg talte med, så ud som et levende spørgsmålstegn, og sagde så med meget overbevisning i stemmen, at gipsplader, dem kan man kun skrue.
For at være sikker, gik jeg en runde, og spurgte så en anden sælger på samme afdeling om det samme. Så fik jeg svaret, at det er muligt at lime gipsplader med PL400-lim, men at underlaget da skal være 100% glat. Jeg spurgte, om der ikke findes en slags gipsmørtel man kan bruge til formålet. Igen så fik jeg "malerens svar" at det gør der bestemt ikke.
Noget forvirret, kørte jeg til Beijer Bygg og spurgte dem.
Ja, sagde de og fremviste sække med Gyproc G66 som er beregnet netop til at lime gipsplader.
Efterfølgende har jeg kigget rundt på Hornbach, og de har ingen gipsbaseret produkt i sortimentet
som er beregnet til at lime gipsplader.
Kan det virkelig være sådan, at det fagfolk som de siger, de har rekrutteret, virkelig ikke
kender til sådanne ting, eller handler det om kun at "kende til" de metoder og produkter
som de selv sælger?
Hvad har I for erfaringer?
Jeg har svært ved at forestille mig, at det er fagfolk, der arbejder på fx Hornbach, ikke så mange i hvert fald. Man skal i hvert fald vide, hvad man skal have, hvis man handler der. Hvis man vil have god kvalitet på træet fx, bør man handle i erhvervsbutikker, hvor håndværkere handler. Der plejer at være det meste, og dem, der arbejder der, har som regel bedre styr på tingene. Dog sælger ikke alle erhvervsbutikker til privatpersoner.
Jeg har handlet en hel del hos Hornbach i netop Helsingborg, og mener, at jeg har fået god service og frem for alt en meget venlig behandling der. Godt nok kan man støde på større sagkundskab hos andre byggemarkeder, men jeg ville ikke stole helt og aldeles på nogen sælger, uanset hvad der står på hans/hendes trøje.
Priserne hos Hornbach er væsentligt lavere end der, hvor jeg handlede tidligere (Optimera), og når jeg selv er sikker på, hvad jeg vil have og har brug for, handler jeg generelt hos Hornbach. Skulle jeg have brug for mere af et boldplank, handler jeg hos Optimera, og betaler de ekstra penge, deres produkter koster.
Måske kan man se Hornbach lidt som en fysisk webbutik med venligt personale?
Priserne hos Hornbach er væsentligt lavere end der, hvor jeg handlede tidligere (Optimera), og når jeg selv er sikker på, hvad jeg vil have og har brug for, handler jeg generelt hos Hornbach. Skulle jeg have brug for mere af et boldplank, handler jeg hos Optimera, og betaler de ekstra penge, deres produkter koster.
Måske kan man se Hornbach lidt som en fysisk webbutik med venligt personale?
Jeg handler på Hornbach i Malmö, og der oplever jeg personalet som kyndigt. Det kan nok være sådan, at nogle håndværkere er blevet trætte og har taget ansættelse der. Hvorfor skulle det være dem, der er blevet fyret? En kvinde på farveafdelingen har i hvert fald arbejdet i farvefabrik i 30 år, jeg spurgte ikke, om hun var blevet fyret...
Tilbage til at lime gipsplader, jeg har gjort præcis det samme. Efter at have læst op på det, vidste jeg, at jeg skulle bruge gipsbruk. Kunne ikke finde det på Hornbach, ikke Bauhaus... men hos K-Rauta.
Tilbage til at lime gipsplader, jeg har gjort præcis det samme. Efter at have læst op på det, vidste jeg, at jeg skulle bruge gipsbruk. Kunne ikke finde det på Hornbach, ikke Bauhaus... men hos K-Rauta.
Med risiko for at bryde nogen reklameregel, så må jeg tippe om Anderssons Trä i Rydebäck.
Nogle procent dyrere end hornbach og dårligere åbningstider, men altid de samme folk som arbejder, god service og gratis lånetrailer.
Kan være værd at prøve, hvis du bor i de sydlige dele af Helsingborg.
Nogle procent dyrere end hornbach og dårligere åbningstider, men altid de samme folk som arbejder, god service og gratis lånetrailer.
Kan være værd at prøve, hvis du bor i de sydlige dele af Helsingborg.
Jeg handler også en del hos Hornbach i Helsingborg. Den venlige betjening er en markant kontrast til, hvad man får på Bauhaus i Hyllinge. Har nok aldrig fået dårligere betjening (eller rettere sagt, mangel på betjening) i nogen anden butik end der. Jeg handler, trods det, en del der også, da deres sortiment supplerer Hornbachs, hvor de ikke har, hvad jeg vil have. Angående tømmerkvalitet, så kan jeg slet ikke klage over Hornbach. Meget flot tømmer. Absolut samme niveau som hos Beijer og Optimera, synes jeg. Men, præcis som TS og flere andre allerede har påpeget, skal man selv vide, hvad man skal have.
Moderator
· Stockholm
· 57 895 indlæg
Her i Stockholm er Hornbach absolut bedst hvad angår kyndigt personale af forbrugervarehusene. Eller man skulle måske kalde det det mindst ukyndige personale. Den nærmeste sammenlignelige kæde er jo Bauhaus, som hovedsageligt har personale, der er totalt ukyndigt om det meste. Men jeg har mødt enkelte stjerner også hos Bauhaus.
Måske lidt lavt at antage, at man har fået sparket bare fordi man arbejder i et byggemarked og er tidligere håndværker. Der må jo findes nogle med fx slidtage, som hellere arbejder der så tæt på deres tidligere beskæftigelse som muligt.Claesk sagde:
Mødte en tidligere murer med slidte led, som arbejdede på Hornbach, så lidt mere sund fornuft i udsagnene ville måske være på sin plads.
Klik her for at svare