Hej...
Jeg har et spørgsmål, der dukkede op nu, hvor jeg er i gang med at renovere et mindre toilet.
Toilettet er lille, og det vil blive lidt besværligt at sætte krydsfiner i fuld længde fra gulv til loft...men det går vel an at sætte krydsfiner horisontalt?
(Gipset bliver dog vertikalt)

/Frippe

Ja, men jeg ville sørge for at skarve på regel, uanset hvilken retning pladerne sidder. Er dog ikke opdateret på säkervatten.

Rickard.
Er det et toilet eller et badeværelse?

Ja, det går fint, men ifølge "säkra våtrumsväggen" skal samlingerne altid overlappe en bjælke (eller tilsvarende), så hvis du vil følge den til 100%, skal du kortla. Hvis du vil hænge noget tungt op i nærheden, som for eksempel håndvasken, er det nok klogt at gøre det alligevel, selvom du ikke vælger at følge præcist.

Rickard. Rickard. sagde:
Er det en toilet eller et badeværelse?

Ja det går bra men enligt ”säkra våtrumsväggen” skal samlingerne altid lilla over regel (eller tilsvarende) så vil du følge den til 100% må du kortla, vil du hænge noget tungt op i nærheden som t fx håndvasken er det nok klogt at gøre det alligevel også selvom du ikke vælger at følge det præcist.
Hallå

Tak for svar. Det er ikke badeværelse, kun et lille gæstetoilet. Jeg vil kortla. Det er gamle vægge med varierende cc-mål mellem reglerne, så uanset vandret eller lodret, så skal jeg sætte regler.
Dog bliver det lettere for mig at have mindre plader end 2450 og sætte krydsfineren vandret...
;)

/F

Rickard.
F Frippego sagde:
Hallå

Tak for svar. Det er ikke et badeværelse, kun et lille gæstetoilet. Jeg kommer til at kortlægge. Det er gamle vægge med varierende cc-mål mellem reglerne, så uanset om det er horisontalt eller vertikalt, så behøver jeg at sætte regler.
Derimod bliver det nemmere for mig at have mindre plader end 2450 og sætte krydsfineren horisontalt...
;)

/F

Så er 15mm krydsfiner allerede "overkill", som det er, så gør det, så det føles godt, så bliver det godt. Et toilet har ingen vådrumsvægge ;)

Rickard. Rickard. sagde:
Så er 15mm plyfa allerede ”overkill” som det er, så gør det, så det føles godt, så bliver det godt. Et toilet har ingen vådrumsvægge ;)
Ja...er enig i, at 15mm er overkill, men flisemureren vil have det sådan...
:D

/F

Du skal jo alligevel have håndvask, vægfliser osv. antager jeg, det er perfekt med plug i væggen, når man skal skrue ting op. Værd pengene og besværet flere gange om.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.