Hej,

Jeg har en garage med fagværksbjælker med en spændvidde på 6000 mm, bygget med 45x145 reglar, som hviler mod væggene. Der er en hældning på 27 grader på bjælkerne, hvilket giver en højde på måske 130 cm, når alt er færdigt med isolering osv.

Jeg kunne godt tænke mig at lave et loft ovenpå dette ved at lægge 45x145 ovenpå bjælken. Vil det kunne holde? Eller bliver det for tungt? Vi bor nogle mil uden for Göteborg. Bjælkerne er placeret med 1200 cc mellem hinanden. Skal jeg lægge 45x145 mellem hver bjælke og 45x145 ovenpå, eller er det nok med 45x145 mellem bjælkerne, så jeg får 600 cc og derefter gulvplader på 22 mm? Hvordan skal det gøres?

Venlig hilsen David

Det er vel mest spørgsmålet om, hvad du skal opbevare der. puderne fra havemøblet eller motorblok.

Protte

Hvad kan du få plads til i en fagverkstagstol er ikke fagverket i vejen så meget, at du næsten ikke får nogen plan åben plads på hanebjælken til at bygge noget på?

Er det et loft til at smide op typ 4 par ski er det næppe noget problem, der er denne margin.

Jeg havde tænkt at have nogle senge deroppe og så bliver det opbevaring som kufferter, juledekorationer, bøger fra børnenes skoletid og tøj. Sengene kan være mellem spærerne da der er 1200 cc. Det er for at børnene skal kunne være der og lege.

Når jeg bestilte spær til garagen, var det vigtigt om der skulle være mennesker der eller ej. Det som holder til bøger og tøj holder måske ikke til et barn, der skal sove der - selvom vægten er den samme.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.