8,269 læst ·
19 svar
8k læst
19 svar
Holde bjælkesko med lim mod betonsten?
Side 1 af 2
Ville det være muligt at lime metalbeslag fast ovenpå en lav støttemur af betonsten og derefter fastgøre stolper til en espalier i disse? Hvad er i så fald det absolut bedste lim? Er der nogen, der har prøvet det? Hvordan opfører det sig i kulde hhv. solskin?
Jeg har hverken værktøj eller kropsstyrke til at bore i beton. Lim lød så smart...
Styrke behøver man ikke for at bore i beton. Bare tænk arbejdet igennem først. Fjern ting, der er i vejen, måske en ordentlig skammel at stå på for at få en passende arbejdshøjde osv.
Betonblokke klarer selv de billigste boremaskiner til et par hundrede kroner at bore igennem.
Betonblokke klarer selv de billigste boremaskiner til et par hundrede kroner at bore igennem.
http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Elverktyg/Borrmaskin/Slagborrmaskin/
149 kr og fungerer sikkert til at bore flere huller.
149 kr og fungerer sikkert til at bore flere huller.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 indlæg
Med en rigtig borehammer behøver man bare at holde maskinen i nærheden af beton, så bliver det hul.Krawk sagde:
Protte
Borr, altså! tak for alle tips!
Eller skaffer man sig en "rigtig" maskine for et par kroner mere:MaZtoR sagde:
http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Elverktyg/Borrhammare/Borrhammare-850-W/
Går også at leje på forskellige byggemarkeder og andre firmaer.
Sandsynligvis den mest prisvenlige løsning at leje en Hilti. Meningsløst at købe en slagboremaskine for 149 kr og tro, at man kan bore mange huller i betonsten. Man kommer til at stå og vibrere i flere timer uden at få boret meget. Borehammer er det eneste, der fungerer til andet end letbeton.mats_o sagde:
Når jeg så læser nærmere omkring gunillahelenas problem, siger hun, at hun skal sætte stolpeskoene ovenpå muren. Hvilket kan betyde, at betonstenene i muren har huller vendt opad. Det gør det ret vanskeligt at fastgøre noget med rawlplug.
Det føles som om, det rigtige råd uden at have set muren burde være at bore grove huller ned i muren. Læg jernet i en stolpesko i hullet og fyld op med noget hurtigt hærdende mørtel eller lim.
Det vil næppe holde at sætte en stolpe opad med vind og andre kræfter ellers. Risikoen er, at den øverste sten i muren bare bryder løst.
Senest redigeret:
Synes det begynder at gå lidt over gevind her nu. Leje hiltimaskiner? Støbe fast bjælkesko?
Det handler altså om at bore i betonsten for at sætte op en espalier.
Det klarer hvilken som helst boremaskine med den mindste antydning med slagfunktion. Den billigste på biltema eller en lille batteridrevet skruemaskine med slag.
Det handler altså om at bore i betonsten for at sætte op en espalier.
Det klarer hvilken som helst boremaskine med den mindste antydning med slagfunktion. Den billigste på biltema eller en lille batteridrevet skruemaskine med slag.
Har gunillahelena uheld, er betonen af bedre kvalitet. Det oplevede jeg!
Så fik jeg en maskine fra Rusta, der lignede denne
http://www.jula.se/borrhammare-137393
for 299:- Den har jeg haft i 45 år nu. Og jeg fortryder det slet ikke.
Alle betonborearbejder går som i smør.
Så fik jeg en maskine fra Rusta, der lignede denne
http://www.jula.se/borrhammare-137393
for 299:- Den har jeg haft i 45 år nu. Og jeg fortryder det slet ikke.
Alle betonborearbejder går som i smør.