Man burde måske blande en spiseske/teske, boracol i spanden inden man stiller den til side ...ByggaNytt sagde:
Men det er klart, så gælder spartling med helmaske bagefter ...
jeg har haft en spand der har holdt sig længe, blevet lidt "sejere" men så tilsat lidt vand for den rette konsistens igen
Dette var en slags gipsspartel og om man skal gøre sådan ved jeg ikke, men det fungerede fint!
læg "gladpack" over overfladen på en spand spartelmasse, hvis den skal stå i måneder, så holder spartelmassen sig bedre, glat bare overfladen og på med "gladpacken".
Muggen eller tørret plejer at være min regel, når det skal smides ud, datoen på bøtten bekymrer jeg mig ikke om.
Muggen eller tørret plejer at være min regel, når det skal smides ud, datoen på bøtten bekymrer jeg mig ikke om.
Med vis risiko for rekord i gammel tråd, men dumt at starte en ny.
Jeg skal spartle en mindre væg, ca. 5kvm. Havde en spand spartelmasse tilbage i garagen fra da det blev bygget. Åbnede den tidligere, og der var lidt lagdeling på overfladen, ligesom alle maling bliver når de har stået et stykke tid. Jeg tog en spartel og rørte rundt.
Spartelmassen føles god i konsistensen og opfører sig som enhver anden spartelmasse. Dog er den ca. 5 år gammel.
Hvis det ser godt ud og føles godt, er der så en risiko for, at noget kan gå galt? Kan spartelmasse ældes på anden vis?
Spanden har stået i garagen, ca. 8-12 grader året rundt.
Mvh
Jeg skal spartle en mindre væg, ca. 5kvm. Havde en spand spartelmasse tilbage i garagen fra da det blev bygget. Åbnede den tidligere, og der var lidt lagdeling på overfladen, ligesom alle maling bliver når de har stået et stykke tid. Jeg tog en spartel og rørte rundt.
Spartelmassen føles god i konsistensen og opfører sig som enhver anden spartelmasse. Dog er den ca. 5 år gammel.
Hvis det ser godt ud og føles godt, er der så en risiko for, at noget kan gå galt? Kan spartelmasse ældes på anden vis?
Spanden har stået i garagen, ca. 8-12 grader året rundt.
Mvh
Klik her for at svare