Hej!

Vi har ret nyligt flyttet ind i et hus fra -52, hvor trappen til overetagen mangler et gelænder. Da vi har små børn, føles det vigtigt at få noget op for at forhindre, at de glider eller falder.

Problemet er, at væggene består af betonhålsten, og jeg ved ikke, hvad man skal bruge for at få monteret gelænderet, så det bliver siddende over tid.

Andre ophængte genstande såsom TV og spejl har jeg lykkedes med at fastgøre stabilt med facadepropper som på billedet. Forskellen er dog, at gelænderet udsættes for daglig og varierende belastning, som jeg antager vil "gnave" på betonen.

Gelænderet er ca. 3,5 m, og der bliver 5 vægbeslag.

Er der nogen, der har erfaring med materialet og et kvalificeret gæt på, hvordan man griber det an?

• Fasadplug med søm ligger på et bord ved siden af en Gunnebo emballage, der viser produktinfo.
Tak for et godt svar! Har helt overset disse i min jagt på Google. Kiggede på distansrör for at forstærke yderligere, og ifølge beskrivelsen skal man "kapa enligt önskad längd".

Måske er det et dumt spørgsmål, men er der noget at tænke på eller tage udgangspunkt i for at vide, hvad der er den rette længde? Jeg antager, at målet er, at gummiexpandern skal fæstne i et lag i hålstenen, der er længere inde. Skal man så bare bore og trykke gummiexpandern med distansrör ind så langt det går?

• Synes
Månskensmuschen
  • Laddar…
S
Hvad har du for greb?

Det er ikke bestemt endnu, men jeg tænker mig noget i stil med billedet. Den venstre har centrumskrue og den højre har tre forborede huller. Mistænker dog, at det bliver svært at bore tre huller på så lille en overflade i betonhollowblock.

• To vægbeslag, den venstre med centrumskruv og den højre med tre forborede huller, vises med pris 60,00 kr.
S
Ja, du må køre med sådan en med centrumskrue.

• Synes
Månskensmuschen
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.