Bestilt en færdigskåret limtræsramme til mit havestue fra Wilab garden. Desværre får man ikke monteringsvejledningen, før man bestiller, så nu er det som det er...

Hjørnestolperne er skåret, så de skal stå på samme niveau som profilerne til glaspartierne. Så enten skal jeg stille profilerne og stolpen direkte mod rammen og bygge gulvet i et højere niveau indenfor, eller gøre gulvet færdigt, før jeg sætter rammen, så jeg altså stiller stolperne og profilerne på færdigt gulv. Den sidste løsning er jeg lidt skeptisk over for, fordi jeg så skal isolere og gøre det færdigt uden tag...

Er der nogen, der kender til "problemet"??

Afhængigt af hvilket gulv du skal have, så er det måske muligt at montere en ram/fris af gulvet, hvor stolper og sektioner skal stå?

ja den variationen har jeg også tænkt på stolperne stilles jo så direkte på terrassen og altså på samme overflade som bliver våd når det regner...

Ja, solide udhæng på taget og kapillarbrydende mellem gulv og stolpe.

Jeg bruger hellere stolper i trykimpregneret end limtræ.

En kapet stamme kommer som regel kapet ud fra partiernes mål, medmindre man beder om at få stolperne længere naturligvis.
Som GoForit skriver, mål ud og læg to-tre rækker terrassebrædder der, hvor stolperne skal stå. Du får stadig mulighed for at isolere nedenunder.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.