Hej alle kyndige!
Jeg har egentlig to spørgsmål vedrørende tegningen.
1. Kan man blot ud fra tegningen se, om spærkonstruktionen er "selvbærende"(hedder det sådan
2. Har planer om at bryde ud et gammelt garagegulv i kælderen for at isolere og støbe en ny plade med gulvvarme for derefter at indrette det som et almindeligt rum. Hvad siger tegningen egentlig? Hvorfor ser den ud, som den gør i nederste venstre hjørne, og hvad betyder det egentlig?
Huset er af skråningstypen og bygget i midten af 60'erne.
Håber, at nogen vil tage sig tid til at hjælpe mig med disse spørgsmål
1: Spærkonstruktionen er selvbærende, men eftersom huset har en vis alder, kan spærkonstruktionen have bøjet sig og hvile på en indervæg, som så er blevet bærende. Riv forsigtigt, så opdager du, hvordan det er.
2: Foranstaltningen kan udføres, men hvad tegningen mener med en forsænkning, ja måske plads til installationer. Har du en plan tegning også?
2: Foranstaltningen kan udføres, men hvad tegningen mener med en forsænkning, ja måske plads til installationer. Har du en plan tegning også?
Hvad jeg forstår, så har boligrummene sænket plade under for at få plads til regler og/eller isolering. Din sektion viser netop en sådan del.
Din konstruktionsplan viser et snit i det venstre soveværelse, G-11, det snit vises på den nedre sektionsplan.
Hvordan eller hvordan så skal du tage og bore pladen bort og isolere, inden du laver nyt gulv.
Din konstruktionsplan viser et snit i det venstre soveværelse, G-11, det snit vises på den nedre sektionsplan.
Hvordan eller hvordan så skal du tage og bore pladen bort og isolere, inden du laver nyt gulv.
Grundstött
· Halland
· 28 345 indlæg
Hvorfor overhovedet lægge gulvvarme?
Vi har levet her i Norden i tusindvis af år uden gulvvarme,
og jeg har ingen sådan i mit nybyggede, nu seks år gamle hus.
Køb et par tøfler à 10 kr i dit nærmeste supermarked i stedet, hvis det føles koldt om fødderne
Og læg et par tæpper i gangarealerne på sokkels-etagegulvet.
Vi har levet her i Norden i tusindvis af år uden gulvvarme,
og jeg har ingen sådan i mit nybyggede, nu seks år gamle hus.
Køb et par tøfler à 10 kr i dit nærmeste supermarked i stedet, hvis det føles koldt om fødderne
Og læg et par tæpper i gangarealerne på sokkels-etagegulvet.
Det er klart, at man kan nøjes med et par sutsko, men jeg foretrækker helt klart gulvvarme. Nu er det alligevel sådan, at afløb og indkommende vand, som passerer gennem dette rum, skal frilægges og udskiftes under alle omstændigheder, og så bliver det sandsynligvis både isolering og gulvvarme i den nye plade 
Tak for svar vedrørende tegningerne
Tak for svar vedrørende tegningerne
Grundstött
· Halland
· 28 345 indlæg
Klik her for at svare