Jeg har en væg, som jeg kalder skraldevæggen. Indkommende servis, gammelt tele-jack, nogen antennejævel og meget andet skrammel. Helst af alt ville jeg bygge hele skramlet ind og flytte ventilationsgitter, el og netværk til den nye væg foran. Men så kan man jo ikke komme til det der bagved, som både jeg og Elevio nogle gange skal.

Mit spørgsmål er... Er der nogen, der har en smart idé til en åbningsbar væg? En inspektionsluge er jo ikke nok og 10 ville blive for grimt.

Væg med diverse elektroniske enheder, kabler og en reol med udstyr, antyder behov for en smart, åbnelig væg for nem adgang.

• Synes
tobbbias
  • Laddar…
Byg i hele altet og gør det til et kombineret rengøringsskab/garderobe etc etc.

Kreativ kabeltrækning også :D

• Synes
Appendix og 2 andre
  • Laddar…
P Papabomba sagde:
Byg i hele altet og gør det til et kombineret rengøringsskab/garderobe etc etc.

Kreativ kabelføring også :D
Ja den er helt skør. Jeg er helt uskyldig i dette. Sagen er den, at jeg ønsker, i størst muligt omfang, at få en glat væg, hvor jeg desuden kan hænge ting op.

L Lyftkran sagde:
Ja den er helt syg. Jeg er helt uskyldig til dette. Sagen er den, at jeg vil, i størst muligt omfang, få en glat væg, hvor jeg desuden kan hænge ting på.
L Lyftkran sagde:
Ja den er helt syg. Jeg er helt uskyldig til dette. Sagen er den, at jeg vil, i størst muligt omfang, få en glat væg, hvor jeg desuden kan hænge ting på.
Er det ikke et hjørne?
Forlæng den eksisterende væg og sæt en dør på kortsiden, hvor stikkontakten mm er i dag. Så får du en glat væg lige så stor som "affaldsvæggen" er i dag, du vinder lidt opbevaringsplads men mister nogle kvadrat gulvareal.

Håber du forstår kluddet

• En rack med elektronisk udstyr i et hjørne af et rum, overstreget med rødt kludetegn.
  • Synes
Appendix og 1 anden
  • Laddar…
H
Køb Ikea garderober, som du sætter der.
Fjern bagvæggen, så du får adgang, hvis du vil.

• Synes
Lyftkran
  • Laddar…
P Papabomba sagde:
Det er vel et hjørne?
Forlæng den eksisterende væg og sæt en dør på kortsiden, hvor stikkontakten osv. er i dag. Så får du en glat væg lige så stor som "skrotvæggen" er i dag, du vinder lidt opbevaringsplads men mister nogle kvadratmeter gulvplads
Jo der er et hjørne der. Men det er en lang væg, og jeg har brug for så meget plads som muligt. Altså fra højre i billedet hele vejen til målerstanden tænkte jeg bare at klistre på OBS og gips 5-10 cm fra den eksisterende væg. Hvor målerstanden så dukker op, skal jeg have væggen endnu længere ind, ca. 25 cm. Desuden skal den del også kunne åbnes.
Yderst til venstre i billedet, i hjørnet, står der den 90'er-løsning med lyd i alle rum. Den tænkte jeg også at bygge ind på en eller anden måde... Men jeg tror, at den kan trækkes ud, hvis jeg har brug for at komme ind bagved.

Kan du ikke sætte skydedøre foran, så kan du jo sætte dem så tæt på installationerne som muligt, du kan jo alligevel komme til at pille ved dem, når de er åbne. Sådan noget som dette:
Skydedøre foran et opbevaringsskab med rum til tøj og sko, ved siden af en åben stue med en sofa. Dørene er delvist åbne og viser hylder.

• Synes
john68 og 3 andre
  • Laddar…
Gardin?

D Dublin sagde:
Kan du ikke sætte skydedøre foran, så kan du jo sætte dem så tæt på installationerne som muligt, du kommer jo alligevel til at rode der, når de er åbne. Typ sådan her:
[billede]
Jo måske... Problemet bliver vel så hvis jeg vil flytte frem el og netværksudtag måske.

R Radhussemlan sagde:
Draperi?
Det var det som det var før... Rester findes i loftet. Tænkte hænge ting foran, desværre så det bliver svært.

• Synes
Radhussemlan
  • Laddar…
Det er muligt at få skydedøre tilpasset, så hvis du planlægger rigtig nøje, kan det nok lade sig gøre at kombinere en fast væg med skydedøre. F.eks. en væg den nederste halve meter og skydedøre derfra og op, eller hvad der passer bedst.

• Synes
Lyftkran
  • Laddar…
Et elfa hyllesystem så, skruv en liste op i loftet eller måske på en plywood du sætter fast på passende vis?
(jeg ingen snedker kan ikke hjælpe med detaljerne :))

På den nye væg foran vil der blive hængt 3 bredbåndsabsorbenter som på billedet nedenfor. Hvis det havde været en almindelig hængslet luge/åbenbar væg, så forestillede jeg mig bare, at det måske ville være lettere at åbne med denne stadig hængende udenpå.

Beklager at jeg ikke gav al info før. Men jeg fik så mange kreative forslag, som jeg ikke havde forventet. :)
En bredbåndsabsorbent monteret på en væg, set fra siden. Absorbenten er rektangulær og flad med en simpel, neutral overflade.

Hvis du begynder med skydedøre fra hjørnet frem forbi elskåpet og derfra har en rigtig væg. Har du da tilstrækkelig plads til lyddæmpningen? De kan sikkert også hænges på den forreste skydedør, spørgsmålet er bare om det kan blive pænt.

• Synes
Lyftkran
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.