Sådan tænkte jeg det hele:
Tror billederne forklarer sig selv måske, men det blålilla er magnet eller burrebånd. Hvorfor opstillepinden blev rød i lukket tilstand skyldes udelukkende, at paintbrush var dum mod mig. :D Det bagerste hængsel har jo to alternative placeringer med forskellige fordele og ulemper. Med den øverste placering er det let at montere, men kan give en åbning i bagkanten, hvis man ikke fræser ud spor. Den nedre placering giver en glipeløs montering, men kan være besværligt at få på plads.

"Tegningen" er jo groft udført og upropotioneret og skal selvfølgelig ses som en principskitse mere end en tegning. Diagram, der viser principskissens konstruktion med to alternative hængselplaceringer: magnetisk/kardborrelukning, rød opstillingsstang og hængsler.

Hejsa, lille overvejelse, ved selv hvordan det er i et "normalrodede" hjem :o.
Med kasser med låg på oversiden vil der sandsynligvis blive en del "småting" der ender ovenpå lågene ifølge princippet "se, en flad overflade der kan jeg jo stille..."

Hvis jeg har forstået det rigtigt, så hviler de stående stolper på den tværgående regel på gulvet og gør det besværligt for udtrækkelige skuffer, så kan man fjerne den regel og fastgøre stolperne med f.eks. vinkelbeslag eller skrueskruve dem?

Hvis ikke, en mere besværlig løsning, lav lågen på forsiden, svær at pakke i og for sig men så kan man også bruge oversiden på skuffen...

//Jante

AnneFi
Micke parkett og ToRy, tusind tak for meget gode forklaringer og billeder. Skal overveje med kæresten, hvordan vi skal gøre det.

Micke, tænkte mere på, om man kunne bruge åbneren til at slippe for at have
Udsparing eller håndtag, men du tror ikke, at de engang kan skubbe låget op den smule, de folder ud.

Jante, der skal ikke stå så mange ting på. Det skal være en tingfri fin overflade :)
Muligvis nogle lanterner og fine puder, som kattene kan håre til.

AnneFi
Diskuterede lige med min sambo.
Pianohængsler kommer ikke til at fungere, da bagsiden af klappen ikke må slå imod pladen, der ligger bagved.

Jeg er begyndt at overveje, om man kan købe hængsler til køkkenskabe og sætte dem på.

Jeg har købt en malersprøjte. Skal finde noget at øve mig på :)

Pianohængsler fungerer uden at ramme noget bagved
Nu ved jeg ikke, hvordan man tegner
men ideen er, at man skruer det fast, så det sidder i pladens tykkelse
med selve bruddelen opad
det skal naturligvis ikke sidde hverken ovenpå eller under pladerne
men imellem
Når låget så er lukket, ses der kun en stribe messing ca. 3mm bagerst på låget

interessant med malersprøjten
hvilken type har du købt? en sådan man bærer aggregatet på skulderen?
den kan man sprøjte med uden at få en masse sprøjt rundt omkring

AnneFi
Jeg købte bare en lille Ryobi har allerede ca. 10 værktøjer i deres serie med samme batteri, så det føltes rigtigt at prøve med den.

Er det på nogen af måderne som ToRy har tegnet, som du mener?

Må jo ligesom åbnes rundt om sin egen akse, om man siger sådan.

AnneFi
Jeg tror jeg er med nu

Sådan

|*|

• Synes
Workingclasshero
  • Laddar…
Japp
clever der

En helt anden løsning som svigerfar byggede i sommerhuset var skydedøre foran støttebenene, typisk en dør/to støtteben. Lågerne er tapetseret som resten af rummet, og vi møblerer mod skydedørene, meget praktisk. Vi har også separat belysning bag dørene, hvilket letter enormt, når man leder i gemmerne.

Bag dørene har vi en del af rummene helt åbne til opbevaring af lidt større ting (barnestol, madrasser m.m.). I andre rum er der specialbyggede hylder til mindre ting. I det andet rum har vi åbent som på jeres loft, og nullermændene samler sig altid længst inde, hvor det er sværest at nå, en mindre rengøringsmareridt. Skal bede svigerfar om at bygge låger der også.

• Synes
Wagneta
  • Laddar…
Støttebenene i ToRys forslag har to ulemper. For det første kan de blive svære at slå ned, når kassen er fuld af ting, og derudover er der en stor risiko for, at man slår "benene væk fra sig selv", når man skal lægge ting i, og så får man kassen over fingrene.

Et alternativ til at holde låget oppe er en låsbar hægte i forkanten af låget med en øsken i fronten af kassen for at låse låget, når det er lukket (unødvendigt), og en øsken i loftet, som I hægter det i åben position. (Hvorfor tænker jeg på Emil og snikkerboa, når jeg skriver dette... :-D)

http://www.babyprodukter.eu/data/39/akta-graco-aktagraco-hasp-1-pack-3718294467.jpg

AnneFi
Synes det blev for småt deroppe, hvis vi byggede helt ud på begge sider.

Ikke så stort område at bevæge sig på

vind1.jpg

Enig med AF
det der ser luftigt ud
Bygge for = tilbage til skunkens tid = samles mere skrammel end man vil have

I vores tilfælde føles rummet med skydedørene faktisk mere luftigt og indbydende, jeg tror, det har at gøre med, at nichen længst inde under loftet bliver mørkere end resten af rummet. Lyset fra både vinduerne og loftlampen falder bedre med de vægge, som dørene danner.

Prøv at se, om I har nogle plader i passende størrelse, så I kan stille dem foran rummene, så ser I med det samme, om det bliver trangt og trist.

AnneFi
Vi har revet væggene, der var der.

IMG_0024.jpg

Perk sagde:
Støttebenene i ToRy's forslag har to ulemper. Dels kan de blive svære at folde ned, når kassen er fuld af ting, og der er en stor risiko for, at man slår "benene under sig selv", når man skal lægge i ting og derved får kassen over fingrene.

Et alternativ til at holde klappen oppe er en låsbar haspe på forkanten af klappen med en øsken i kassens front for at låse klappen, når den er lukket (unødvendigt), og en øsken i taget, som I hasper den i, når den er åben. (Hvorfor tænker jeg på Emil og snickarboa, når jeg skriver dette... :-D)

[link]
At man slår benene væk under sig selv, har jeg tænkt på. Man undgår det simpelthen ved at sørge for, at benene i åben position står vinklet fremad så meget, at det bliver næsten umuligt at slå dem væk, desuden har man jo et ben på hver side af klappen, så selv hvis man skulle lykkes med at slå det ene ben væk, har man det andet tilbage. Disse detaljer er dog svære at se på min tegning, så tak for opmærksomheden og chancen for at uddybe mig! :)

At det kan blive svært at folde benene ind, det kan det jo blive, især hvis man lægger lange ting, som skubbes sidelæns ind i den næste kasse... Det kan løses ved, at benene i stedet for at blive stillet på kassens gulv stilles i spor/huller i kassens sidevægge.....?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.