Hej

Vi har købt et hus. Og en af de bærende vægge er blevet fjernet. Og aflastet med to sammen sømmede 45x220. Hvilket har gjort, at overetagen har sat sig med 3-4 cm.

Huset er bygget i 1920. Så det har stået længe. Nu vil vi bygge rummet om til et køkken og vil rette fejlen og lægge en I-bjælke eller limtræsbjælke for at bære af. Men da vil jeg løfte overgangen lidt. For at lægge den nye bjælke på plads. Jeg overvejer at langsomt pumpe etageadskillelsen op med en domkraft og derefter lægge I-bjælken ind. Hvad bør jeg tænke på?

Eller er der noget andet, jeg kan gøre?

Billede viser åbningen i den bærende væg.
På vedlagte tegning kan man se, hvordan huset så ud, da det blev bygget. Rødt viser væggen, der er åbnet. Blåt viser, hvor der står en ny væg på overetagen, som har sat sig.

Mvh Henrik

• Grundplan med rødt markeret åbning i bærende væg i stueetagen og blått markeret område på overetagen. Huset er fra 1920 med behov for forstærkning.
  • Stue med træspisebord og sofa, åbent rum til andre del af stuen med tv-møbel og tv. To lysekroner hænger fra loftet, store vinduer med gardiner.
  • Synes
Ulltand
  • Laddar…
BirgitS
Huse fra den tid kan være bygget lidt vilkårligt, så det er bedst, at du hyrer en byggkonstruktør, som kan tjekke, hvordan det ser ud i virkeligheden, og hvordan problemet bedst skal løses samt kan beregne, hvilke dimensioner bjælken og søjlerne skal have, så du får et godt grundlag til byggeanmeldelsen.

• Synes
Norrtull
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.