Ville gerne høre, hvad nogen, der har set gamle isolerede rør med asbest, har at sige om dem, jeg har i kælderen.
VVS'eren virkede ikke til at være utilpas ved at skære i isoleringen i hvert fald. Men selv går jeg og grubler en del med tanke på familien, skal kontakte et saneringsfirma så snart som muligt for prøvetagning, men det ville være interessant at høre, hvad I tror.
Ser intet mælkehvidt pulver i hvert fald, og rørmanden har alligevel skåret meget tæt på.

Isolerede rør i en kælder, muligvis med asbest, uden synligt pulver. Kobberrør er tilsluttet, rørledninger skåret tæt på isoleringen. Isolerede rør i en kælder, potentielt med asbest, delvist afskåret tæt ved kobberrør og ledninger. Inga tydelige tegn på pulver. Gamle rør i en kælder med hvid isolering omkring, muligvis asbest. Et metalventil er synligt, og røret er skåret tæt på isoleringen. Rør i kælder med isolering, muligvis asbest, set oppefra. Kobberrør og ventiler er synlige, og der er ingen synligt pulver.

Hvor gammelt er det?

Huset er bygget - 47

Staffans2000
Det du viser er glasuld.
Således, bliv ikke ophidset. Værste-scenariet er kløe.
Godt nytår.
Staffan

• Synes
Kanna1978
  • Laddar…
Staffans2000 Staffan2000 sagde:
Det du visar er glasuld.
Således, hets dig ikke op. Værst-asenarium er kløe.
Godt nytår.
Staffan
Godt nytår

Plejer at være Asbest i rørbøjningerne.

Nogen der har et godt billede af rør hvor man har fundet asbest, jeg læste lidt i andre tråde men blev ikke rigtig klog på hvordan det blev brugt engang, ud fra det jeg har læst virker det som om det nogle gange blev brugt udenpå gasbindet, nogle gange sidder det som en pakke direkte mod røret, og nogle gange som en pasta omkring enden af isoleringen. Jeg kan have stødt på det sidste med pastaen, da jeg synes at kunne genkende dette (men det kan også have været maling på isoleringen).

Men når jeg sammenligner mine billeder med billeder hvor folk mener de har fundet asbest, så synes jeg mine rør mere ligner at være isoleret med almindelig isolering, men det er vel måske derfor det er let at overse det.

VVS-manden skar jo tæt på en bøjning og tæt på en aftapning, hvis der havde været noget i bøjningen eller aftapningen burde man vel kunne se noget af dette?

Læste et sted at det ikke går at sige til 100% at der forekommer asbest i isoleringen kun ud fra alder og gasbind da man også kan have brugt dette ved almindelig isolering, så hvor almindeligt er det med asbest?

Senest redigeret:
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.