Hej.
Ved ikke om dette er den rigtige forumdel, ellers kan måske en admin flytte tråden.

Jeg undrer mig over, om der er nogen herinde, der kan hjælpe med udregning af en bjælke, hvilken dimension der er nødvendig.

Er dette ikke muligt, ønskes tips om en virksomhed, der kan ordne dette.

Vi skal rive og åbne en bærende væg i vores 1.5 plans villa, som ligger uden for Malmö.
Åbningen bliver ca. 6.5 meter lang.

Jeg vedhæfter billeder og håber, at alle spørgsmål kan besvares der.

Tak på forhånd

• Plantegning over et hus med markeret bærende væg på 6,5 m, tekst angiver væggen har 95 mm stolper.
  • Dokument med detaljerede bygningsspecifikationer, herunder grund, bjælkelag, tag, vægge, og snedkerarbejde til en villa.
  • Synes
bossespecial
  • Laddar…
En sektion gennem huset ville være nødvendig. Er der en overetage, ser ingen trappe på tegningen? En 6,5m lang bjælke, hvis du har overetage, vil sandsynligvis gøre, at gulvet vil svigte. Anbefaler i så fald at finde en placering for en søjle eller lignende for at forkorte bjælkens længde.

Nu vil jeg ikke være en lyseslukker, men tænk på at verificere svaret med en konstruktør. De svar, der kan komme, behøver ikke at være rigtige. Det er jo en ret vital bygningsdel og risikerer varige skader på person og ejendom, hvis det bliver forkert.

Jeg ville have kontaktet en ingeniør eller lignende for at få hjælp med det der.

Men 6,5 m er ret stor spændvidde. Så en stålbjælke er nok den rigtige vej at gå, tror jeg.

Selvfølgelig skal du gå til en konstruktør. Dog kan svarene her være til hjælp i en sådan grad, at du slipper for at bruge unødvendig tid hos konstruktøren. F.eks. at du bør forkorte spændvidden, hvis du ikke vil ødelægge funktionen på overetagen, det vil svaje uanset om det er stål eller træ. Tænk også på, at du sandsynligvis skal foretage foranstaltninger i fundamentet for de nye punktlaster.

• Synes
justusandersson
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.