Hej!
Jeg ønsker at få smagsråd vedr. tegning til loftspanel i entréen. Se vedhæftede billede!

Som du kan se, har jeg planlagt at sætte panelet fra side til side for at få et bredere indtryk. Entréen er ellers relativt symmetrisk. Dette vil dog ikke være i lysets retning. Desuden vil det sandsynligvis blive placeret modsat af den planlagte loftspanel i stuen, der skimtes lige fremme i billedet.

Skal jeg altså ændre mig og sætte panelet i lysets retning og i samme retning som loftspanelet i det nærliggende stue?

Tak på forhånd for tips og smagsråd!

Gang med loftpaneler på tværs, lysindfald fra vinduer og åbning mod stue, hvor bord og stol ses. Spørgsmål om retning af paneler i hallen.

Modino sagde:
Hej!
Jeg ønsker smagsråd ang. tegning på loftpanel i entréen. Se vedhæftet billede!

Som I kan se, har jeg planlagt at sætte panelet fra side til side for at få et bredere indtryk. Entréen er ellers relativt symmetrisk. Dette bliver dog ikke i lysretningen. Desuden vil det sandsynligvis blive sat i modsætning til den planlagte loftpanel i stuen, som kan skimtes lige fremme i billedet.

Altså, skal jeg ændre mig og sætte panelet i lysretningen og i samme retning som loftpanel i den nærliggende stue?

Tak på forhånd for tips og smagsråd!

[billede]
Jeg ville sætte paneler i lysretningen og i samme retning som i stuen.

Tak for svaret. Er der nogen med en anden mening?

Her en skitse. Måske kan det give noget mere?
Planskits af et hus med køkken, stue, hall og altan vises. Skissen er sort-hvid og lver aktuelt without specific mål eller detaljer.

Uden tvivl det højre alternativ.

Nyfniken: Nogen kommentar til det?

Kan man sætte taget i forskellige retninger i hall og v-rum uden at det forstyrrer tro?

Jeg satte mit tag ifølge den venstre mulighed, og er tilfreds med det!

Jeg kiggede netop op i loftet og indså, at det er forskelligt i vores gang og stue (sandsynligvis for at få det til at føles lidt bredere, ligesom du tænker), det er absolut ikke noget, man bliver generet af. Vi har i og for sig en dobbeltdørsåbning der, ved ikke om I har det, men det bliver nok anderledes, hvis man har mere åbent.
Begge lofter er hvide, træpanel i gangen og 30 cm brede fuldlange plader i stuen.

Tak Sune! Det er vel egentlig den mest almindelige mulighed og passer bedst med, hvordan huset er bygget og de fleste anbefalinger. At lægge i den anden retning overvejer jeg kun for at få et aflangt rum til at se lidt bredere ud,
Hælder stadig mod dit alternativ nu.

Jeg tænker, at taget skal ligge som gulvet. Og taget (og gulvet) skal løbe langs med synet, når man kommer ind. Gulv og tag skal også løbe langs med lange rum.

Det er ikke muligt at gøre det 100% rigtigt i dit tilfælde.

Hallen havde jeg lagt fra væg til væg som det venstre billede, og resten som det højre. Så har jeg gjort derhjemme for at det skal se lidt bredere ud.

• Synes
Ossethe
  • Laddar…
Hej og tak for alle tips og meninger. Loftet i hallen er nu færdiggjort. Det blev på tværs dvs fra væg til væg på billedet. (Ifølge det venstre alternativ). Jeg er tilfreds med resultatet. Nu mangler det at se, hvordan vi gør med stuen. Det ligger nogle måneder frem i tiden.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.