Vi bygger en maskinhal og har støbt fundamentet sidste efterår, så til sommer bliver det tid til at rejse stålrammen. Jeg tænkte, at jeg vil gennemgå lidt her, hvordan jeg havde tænkt og overvejet, så kan I komme med forslag og synspunkter om det er godt eller dårligt. Hvis vi starter med udformningen, så er fundamentet 12mx9.6m, og spær vil blive sat med en spændvidde på 12m. Grunden er at undgå snefald foran portene, som vil være på 12m væggen (eneste mulighed, da jeg har bygninger på højre og venstre side). Se billede for layout:
Jeg forestiller mig en slags sprøjteflade og har overvejet at mure op med lecablok, som derefter vil blive base for syllen. Nogen anden idé, der er fugtsikker, så jeg slipper for leca-delen?
Væggen havde jeg tænkt sådan her:
Bliver kondensplastikken placeret mellem pladen og 45-reglen, eller mellem 145 og 45 reglen?
Sylltætning, er det nødvendigt mellem leca og betonfundamentet, eller er det tilstrækkeligt mellem leca og syllen?
Vi starter der, ellers bliver det for meget at læse
Du har ikke overvejet at sætte tagrasssikring i stedet? Det føles som om det der kunne blive lidt besværligt rent æstetisk. Fordelen er vel, at du slipper for at belaste væggen, som for det meste består af porte. På den anden side kan du jo nemt forlænge bygningen med 12m bredde, hvis du kunne købe jorden bagved og har valgt 12m tagspær. Det føles dog som om proportionerne bliver lidt skøre. Tagspærene bliver jo typisk 13m (med 50cm udhæng på hver side).
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.