14,232 læst ·
32 svar
14k læst
32 svar
Hjælp med loftsænkning (betontag)
Ah, der ser man. Hvor besværligt dette er, når man er uerfaren
Hvordan skal man gøre med ventilationshullet, hvis jeg nu skal sænke 10-11cm? Der ser jo ikke ud til at findes nogen fornuftig downlight med indbygningsdybde under 90-100mm...
Nej, det bliver jo ingen højde det er jeg enig i..
Der findes sikkert nogen der passer, men det kan blive svært til den pris.
Skal du have dem som primærbelysning så bør de jo kunne dæmpes. I hvert fald efter min smag.
Der findes sikkert nogen der passer, men det kan blive svært til den pris.
Skal du have dem som primærbelysning så bør de jo kunne dæmpes. I hvert fald efter min smag.
Har du mulighed så sving ind til Clas Ohlson og tjek dem, og mål målene på dem.
Jeg ved at der tidligere har været mærkeligt angivne indbygningsmål på LED spotlights.
Faktisk hos netop Clas Ohlson.
Det er jo LED med totalt 8 W effekt vi taler om. Lærer jo ikke at afgive særlig meget varme.
Du har jo heller ikke noget brændbart tag ovenover.
Jeg ved at der tidligere har været mærkeligt angivne indbygningsmål på LED spotlights.
Faktisk hos netop Clas Ohlson.
Det er jo LED med totalt 8 W effekt vi taler om. Lærer jo ikke at afgive særlig meget varme.
Du har jo heller ikke noget brændbart tag ovenover.
Dæmpefunktion ville være et stort plus som du siger. Må man lukke ventilationshullet? Rummet det drejer sig om er stuen, og der er friskluftsspjæld over vinduerne.
Ja, det ville jeg nok gøre, som du siger, kan jeg ikke forestille mig, at de bliver særligt varme, og sænker jeg med 45+28, så bliver det en indbygningsdybde på 73mm ekskl. indertaget. Jeg må kigge videre på dette
Ja, det ville jeg nok gøre, som du siger, kan jeg ikke forestille mig, at de bliver særligt varme, og sænker jeg med 45+28, så bliver det en indbygningsdybde på 73mm ekskl. indertaget. Jeg må kigge videre på dette
Senest redigeret:
Hallöjsa!
Vi monterer som regel disse armaturer fra Hide a Light http://www.hidealite.se/Produkter/I..._6_Tilt/1511439-800859.html?variantId=1228562
Så plejer vi at sænke loftet med 45x45 cc 300-450 og derefter gips. Derved kan du også få en dæmpbar converter op i hullet til armaturerne.
Vi monterer som regel disse armaturer fra Hide a Light http://www.hidealite.se/Produkter/I..._6_Tilt/1511439-800859.html?variantId=1228562
Så plejer vi at sænke loftet med 45x45 cc 300-450 og derefter gips. Derved kan du også få en dæmpbar converter op i hullet til armaturerne.
Ret mig hvis jeg tager fejl, men er ikke ventilationspjældene over vinduerne til for TIL-luft, mens det i loftet er FRA-luft?GT3 sagde:Dimmerfunktion ville være et stort plus, som du siger. Kan man dække ventilationshullet? Rummet det handler om er stuen, og der er friskluftspjæld over vinduerne.
Ja, det ville jeg nok gå med, som du siger kan jeg ikke forestille mig, at de bliver særlig varme, og sænker jeg med 45+28 så bliver det en indbygningsdybde på 73mm ekskl. loftet. Jeg må kigge nærmere på dette![]()
Det stemmer, måske udtrykte jeg mig lidt uklart. Det jeg mente er, at der er til-luft i form af ventiler ovenover vinduerne. Ventilen/gitteret (fraluft) på væggen har jeg aldrig set i en stue før, hvoraf mit spørgsmål var, om man måtte fjerne den. Har dog skrottet de planer, kommer ikke til at sænke loftet så meget.
Fik tip om at man kan sømme op reglarne i loftet? Virker det eller hvad skal man bruge? Der ser ud til at være delte meninger hvor nogle siger dybel og skrue mens andre har sagt ekspandersøm osv.
Kommer til at bruge 45x45 reglar.
Kommer til at bruge 45x45 reglar.
Jeg kørte med expanderbolt og store skiver. Bor ind gennem 45 reglen, banke i expanderbolten, på med en 50mm skive og så møtrikken på. Det forudsætter dog, at du lægger et ekstra lag 45mm regel ovenpå, da expanderbolten stikker ud. 45 reglar kan du ellers skrue op med almindelig skrue/plugg. Dog er der nogle, der siger, at man ikke må bruge plastplugg, da de kan smelte ved brand, og hele taget falder ned... men det er det mest almindelige at bruge almindelig plugg og skrue da...