Medlem
· Blekinge
· 10 117 indlæg
Hej og velkommen til Byggahus forum!
Jeg antager, at du mener den limtræsbjælke, som skal støtte carportens spær og kan ses som en forlængelse af garagens ydre væg? Hvis den skal være 7 meter lang uden støtte af en søjle på midten, skal den have dimensionen 90x540 mm eller tilsvarende. (165x450 eller 215x405). Sætter du en ekstra søjle på midten, kan du gå ned til 90x270 mm eller tilsvarende.
Jeg antager, at du mener den limtræsbjælke, som skal støtte carportens spær og kan ses som en forlængelse af garagens ydre væg? Hvis den skal være 7 meter lang uden støtte af en søjle på midten, skal den have dimensionen 90x540 mm eller tilsvarende. (165x450 eller 215x405). Sætter du en ekstra søjle på midten, kan du gå ned til 90x270 mm eller tilsvarende.
Medlem
· Blekinge
· 10 117 indlæg
Jeg udgik fra forholdene på den synlige side af carporten. Jeg troede, at taget på den anden side hvilede på hovedbygningen. Hvis det ikke er sådan, må du dreje modellen lidt, så det er muligt at se, hvordan forbindelsen mellem hus og carport skal være.
Jeg fandt et billede til, så du kan se, hvordan det ser ud.J justusandersson sagde:
På husets side har jeg også brug for en lille bjælke på 1,5 m.
Medlem
· Blekinge
· 10 117 indlæg
Af udseendemæssige årsager synes jeg, du skal bruge samme bjælke størrelse også på den anden side af carporten.
Medlem
· Blekinge
· 10 117 indlæg
Med en stolpe i midten på den ydre side er det 90x270 mm som gælder.
Klik her for at svare