Hejhej!
Er lige flyttet ind i en 1-værelses, trives rigtig godt bortset fra én ting, jeg kan ikke sove på grund af mit køleskab/fryser.
Problemet er, at de, der har bygget lejligheden, nok ikke rigtig tænkte, da de satte indbyggede skabe væg i væg med køleskab/fryser. Væggen imellem er utroligt tynd, og da skabet er på den ene side, er det svært at lydisolere på den side. På den anden side er køleskab og fryser placeret i en niche med et skab ovenover samt med skab og bord ved siden af, så det, jeg selv tror, jeg kan gøre, er at isolere bagved, så nu er mit spørgsmål, hvordan jeg skal gøre? Har aldrig lydisoleret før, så jeg har brug for alle de tips, jeg kan få, alt fra hvad jeg skal bruge til, hvordan jeg skal gribe det an.
Er lige flyttet ind i en 1-værelses, trives rigtig godt bortset fra én ting, jeg kan ikke sove på grund af mit køleskab/fryser.
Problemet er, at de, der har bygget lejligheden, nok ikke rigtig tænkte, da de satte indbyggede skabe væg i væg med køleskab/fryser. Væggen imellem er utroligt tynd, og da skabet er på den ene side, er det svært at lydisolere på den side. På den anden side er køleskab og fryser placeret i en niche med et skab ovenover samt med skab og bord ved siden af, så det, jeg selv tror, jeg kan gøre, er at isolere bagved, så nu er mit spørgsmål, hvordan jeg skal gøre? Har aldrig lydisoleret før, så jeg har brug for alle de tips, jeg kan få, alt fra hvad jeg skal bruge til, hvordan jeg skal gribe det an.
Der findes akustikplader, som egentlig er beregnet primært til lofter osv. på kontorer, men de er utrolig effektive lyddæmpere, så jeg ville prøve at få fat i nogle sådanne og faktisk lime/klipse dem op bag køleskabet og derefter i garderoben.
Tænk på at det muligvis kan kræve visse luftspalter rundt om køleskab/fryser for at de ikke skal blive for varme.
Tænk på at det muligvis kan kræve visse luftspalter rundt om køleskab/fryser for at de ikke skal blive for varme.
Æggebakker opklæbet på en plade eller direkte på væggen skulle også fungere godt
.
Medlem
· Stockholm
· 2 269 indlæg
Medlem
· Stockholm
· 2 269 indlæg
Hvis jeg forstår dig ret, ønsker du at forhindre lyden i at trænge gennem væggen ind til et tilstødende rum. Det handler altså ikke egentlig om lydabsorption (hvilket forskellige former for akustikplader mest er beregnet til) men om lydisolering.heeggan sagde:
Lydisolering udføres med fordel med almindelige, enkle og i handlen forekommende materialer som gips. Desværre er det også vigtigt at få det tæt, da lyden finder vej gennem de mindste sprækker, og hvis jeg opfattede dig rigtigt, har du ikke en glat væg på nogle sider at arbejde på. En enkel, lydisolerende væg bygges nemt med to lag gips (mjukfoga alle samlinger ordentligt) på stolpe, enkel glasuld og to lag gips på den anden side. For at undgå at lyden springer over stolperne, kan du enten bygge to fritstående rammer, en til hver side, eller bruge akustikprofiler for at adskille dem.
Når du nu har en eksisterende væg, kan du simpelthen ramme ud for en ny gipsvæg bag køl/frys, men det stjæler en del plads, så det fungerer måske ikke i dit tilfælde.
En enkel løsning, der ikke stjæler så meget plads, kunne være at starte med virkelig at tætne alle tænkelige sprækker med passende mjukfog og derefter skrue gips direkte på væggen. Givet at den eksisterende væg er meget tynd, kunne det gøre en stor forskel, men jeg ved ikke, om det er nok. Under alle omstændigheder, start med at tætne.
Vi har haft ca. 10 besøg af teknikere siden 2016-10-11, som har forsøgt at få fryseren til at blive mere stille til ca. 42 db, som de markedsfører. Har et gennemsnit på 70db og mere sommetider. Først 4 besøg hvor der bl.a. var en kompressorudskiftning, som mislykkedes efter at fryseren gik i stykker og ødelagde mad for ca. 12 tusind. Der var vi uden fryser i ca. 5 uger. Når jeg vil have erstatning for maden, egenfisket fjeldørred, egenplukkede svampe og bær, elgstege og andet elgkød, rogn fra siklaks jeg har fået i indflyttergave og meget andet, skal de have kvittering og billeder af møget jeg var nødt til at tage hånd om. Vi har soveværelset lige overfor køkkenet, både min kone og jeg vågner op om natten fordi fryseren larmer. Nu vil de købe køleskab og fryser tilbage. De har ikke tilbudt en øre, bortset fra en vare for ca. 2000 kr hvis jeg beholder køleskab og fryser. Findes der nogle regler for hvor meget man kan kræve i erstatning for vores ulempe?
kyl Produkt-IDKS36VNW30. fryser iQ300 Fryseskab GS33NVW30. BEGGE SIEMENS
kyl Produkt-IDKS36VNW30. fryser iQ300 Fryseskab GS33NVW30. BEGGE SIEMENS
Klik her for at svare