2,268 læst ·
3 svar
2k læst
3 svar
Hjælp! Hvor mange poser beton har jeg brug for?
Som overskriften lyder.
Jeg bliver ikke klog, når jeg forsøger at regne dette ud. Jeg ville sætte pris på, hvis nogen kyndig person kunne hjælpe mig. Jeg vil gerne vide, hvor mange sække jeg har brug for, ikke hvor mange kubik/liter osv. 😀
Jeg skal støbe et fundament til en luft-vand varmepumpe udendørs.
Målene på støbeformen er:
126x74 cm, og pladen skal være 12 cm høj
Jeg har allerede en 20 kg weber grovbeton, så det bliver sådan nogle sække, jeg kommer til at købe
Million dollar question. Hvor mange sække skal der bruges?
Jeg bliver ikke klog, når jeg forsøger at regne dette ud. Jeg ville sætte pris på, hvis nogen kyndig person kunne hjælpe mig. Jeg vil gerne vide, hvor mange sække jeg har brug for, ikke hvor mange kubik/liter osv. 😀
Jeg skal støbe et fundament til en luft-vand varmepumpe udendørs.
Målene på støbeformen er:
126x74 cm, og pladen skal være 12 cm høj
Jeg har allerede en 20 kg weber grovbeton, så det bliver sådan nogle sække, jeg kommer til at købe
Million dollar question. Hvor mange sække skal der bruges?
Knapt 13 liter er en sæk, hvis jeg husker rigtigt.
Og den volumen, du har brug for ifølge dine mål, er jo lige over 110 liter…så da burde du købe 9 stk.
Jeg plejer altid at putte lidt sten og måske noget jern i for at strække det, men det er kedeligt at stå der og have spildt ud samtidig med, at byggemarkedet låser døren for aftenen...så køb 10.
Og den volumen, du har brug for ifølge dine mål, er jo lige over 110 liter…så da burde du købe 9 stk.
Jeg plejer altid at putte lidt sten og måske noget jern i for at strække det, men det er kedeligt at stå der og have spildt ud samtidig med, at byggemarkedet låser døren for aftenen...så køb 10.
Senest redigeret:
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Hur många liter krossat tegel vågar man packa pe 240 liter byggsäckar?
Verktyg & Maskiner -
Hjälp att identifiera okända "säckar" i gammalt timmerhus
Lösvirke & Timmerhus -
Hjälp! Har råkat skruva ut för många sladdar från tvättmaskinsbrytare
El -
Hjälp! För många starlock-tillbehör att välja mellan
Verktyg & Maskiner -
Hjälp mig reda ut hur många cementsäckar jag kommer behöva.
Grund & Markarbeten