Næ- dyrt er det absolut ikke. Jack & Jill koster knapt 1500 kroner, hvis jeg regner rigtigt på pundet.
Det eneste jeg reagerer på er, at deres modul, som styrer trafoen og fail-safe-knappen udefra, er temmelig stor, som en skotøjsæske - men det er bestemt ikke noget, der er en dealbreaker lige nu. Den eneste grund til, at jeg efterlyser fortsatte tips, er kun for at være sikker på, at der ikke findes en endnu mere bekvem løsning i låsebutikken lige i nærheden, som jeg har misset undervejs.

Jeg værdsætter responsen i tråden, uden tvivl! Selvom jeg konstaterer, at vi har lidt forskellige billeder af behov og opfyldelse af behov her på forummet :D

Badeværelset er i øvrigt færdigt i sin grundstruktur, så at bygge om er ikke på tegnebrættet.

• Synes
Jonatan79
  • Laddar…
Jeg selv havde løst det med to elektriske låsevridere med Zwave. Men det bygger jo på, at man allerede har en controller fra tidligere... (og de er jo i skotøjsæskeformat)

• Synes
Myckling og 1 anden
  • Laddar…
Jeg havde satset på en mekanisk løsning, der gør, at begge døre kun kan låses og åbnes samtidig indefra, typisk dobbeltlås eller spanjolet. Dette fordi jeg ikke stoler meget på elektroniske løsninger, og det ville jo være dumt at blive låst inde pga. strømsvigt eller anden fejl. Jeg ville tro, at der også findes krav om mekanisk nøgåbning.

tommib
På siden fremgår det, at låsene er NO, dvs. de låser kun, hvis der er strøm. Ved strømafbrydelse går de op.

Givet at dørene ikke er umiddelbart ved siden af hinanden, har jeg svært ved at se, at en mekanisk løsning ville fungere. Den ville, hvis det overhovedet er muligt, blive meget kompleks.

• Synes
kinshasa
  • Laddar…
Haha, dette lyder vel som et typeksempel på et problem, hvor en elektronisk løsning fungerer fortrinligt! Så længe som den er NO og rimeligt lille, er der jo ingen fordel ved en mekanisk løsning. Det er jo ikke et bankhvælv, vi taler om. Selvom den kun skulle fungere 99 gange ud af 100, så er det værste, der kan ske, at man tilfældigt støder ind i nogen, der er på toilettet eller i bad.

Selvfølgelig skal du købe et sådan system. Synes det lød utroligt smart. Perfekt også i f.eks. udlejningslejlighed eller lignende, hvor man måske skal deles om et toilet/bad, og ikke ønsker, at "ukendte" skal løbe ind på toilettet. Det behøver jo ikke være en familie, der bor sådan.

• Synes
Dan_Johansson og 2 andre
  • Laddar…
T tobbbias sagde:
Haha, dette lyder vel som et typeksempel på et problem, hvor en elektronisk løsning fungerer fremragende! Så længe den er NO og rimelig lille, er der jo ingen fordel ved en mekanisk løsning. Det er jo ikke en bankboks, vi taler om. Selv hvis den kun ville fungere 99 gange ud af 100, er det værste, der kan ske, at man ved en fejl støder ind i nogen, der er på toilettet eller i bad.
Og den der hundrede gang er strømmen jo af, så er det alligevel bælgmørkt, hvis badeværelset nu skulle være uden vindue ;-)

• Synes
tobbbias
  • Laddar…
tommib tommib sagde:
På siden fremgår det, at låsene er NO, dvs de låser kun, hvis der er strøm. Ved strømafbrydelse går de op.

Givet at dørene ikke er umiddelbart ved siden af hinanden, har jeg svært ved at se, at en mekanisk løsning ville fungere. Den ville, hvis det overhovedet går, blive meget kompleks.
Hvis dørene er over for hinanden, er det nemmest med et stramt reb mellem håndtagene. Det er meget komplekst..

harry73
T Thomas_Blekinge sagde:
Om dørene er lige over for hinanden er det nemmest med et spændt reb mellem håndtagene. Det er meget komplekst..
Hvis man nu vil have synkroniserede låse, er 1500 kr som Jack and Jill systemet koster en billig måde at undgå grimme eller komplekse hjemmeløsninger

P
Jeg løste problemet i vores badeværelse ved at sætte en mikrokontakt i karmen til den "offentlige dør", når man låser den dør som normalt med vrid, så aktiveres en låsebolt, der låser glas-skydedøren ind til vores master bedroom. Det hele drives af en lille strømforsyning, som jeg har gemt i en big-box dåse inde i soveværelset, hvor der også sidder en afbryder, der gør, at glasdøren ind til vores soveværelse altid er låst. Dette for at nysgerrige besøgende ikke skal kunne gå ind der, når de er i badeværelset.

TS kan måske lave noget lignende med en almindelig el-slutblik på den ene dør og vrid på den anden.

tommib
T Thomas_Blekinge sagde:
Om dörrarna är mitt emot är enklast ett spänt rep mellan handtagen. Det är väldigt komplext..
Desværre er det også horribelt grimt. Jeg ville aldrig have en sådan løsning i mit hjem.

På den anden side har jeg aldrig forstået det med badeværelse/toilet direkte i forbindelse med et soveværelse.

tommib tommib sagde:
Desværre er det også horribelt grimt. Jeg ville aldrig ønske at have en sådan løsning i mit hjem.

På den anden side har jeg aldrig forstået ideen med badeværelse/toilet direkte i forbindelse med et soveværelse.
DET VAR BARE EN VITS!

Jeg vil heller ikke have badeværelset direkte mod soveværelset (eller mod køkkenet). Men det er åbenbart moderne eller amerikansk eller både og.

tommib
Sarkasme/ironi fungerer desværre dårligt i tekst.... :)

Nej, badeværelse mod køkkenet er også mærkeligt. Lige ind mod stuen, som vi ville have fået, hvis min fru havde fået bestemme, er også virkelig mærkeligt. Egentlig er det sjovt, hvor mange af sådanne underbevidste tanker man har, når det gælder planløsninger og indretning.

• Synes
Nyfniken
  • Laddar…
To stykker danalock med homekit og en homekit-knap så er du hjemme.

Eeeller to elbleck og en hållkrets så er du nok også hjemme.

Undrer om man ikke kan få danalocks til at spejle hinanden via en homekitregel

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.