Hej!
Et nyt badeværelse er under opbygning.
Det bliver et badeværelse med to udgange, i begge tilfælde ind i et soveværelse.
Nu fik jeg et tip fra en ven om, at der findes nogenlunde prisvenlige elektroniske dørlåse til denne type dør-rum-kombinationer, hvor man trykker på en knap ved døren, så begge døre låses, og hvor begge døre går tilbage til ulåst tilstand, når man går ud af badeværelset igen.

Har nogen her en idé om, hvad disse typer af låse kaldes, og fremfor alt hvor man kan købe dem?

ET STORT TAK PÅ FORHÅND.

God sommer fra Jörgen

P.S. Har selvfølgelig googlet. Bauhaus havde fx masser af elektroniske låse - men så vidt jeg kan se, er de til yderdøre og terassedøre.

Lyder som en ret speciel løsning. Har aldrig set, at man i almindelige huse har elektroniske dørlåse på indvendige døre.
Kan din ven ikke oplyse producenten af disse smarte lås?

Alt kan jo skrues sammen med elektronik og logik, spørgsmålet er bare, hvad man vinder med en sådan løsning.

S
E etompau sagde:
Lyder som en temmelig speciel løsning. Har aldrig set elektriske dørlåse på indvendige døre i almindelige huse. Kan din ven ikke oplyse producenten af disse smarte låse?

Alt kan jo sammensættes med elektronik og logik, men spørgsmålet er, hvad man opnår med en sådan løsning.
Hvad man opnår???
Det skrev han jo i trådstarten, man løser et enormt irriterende problem med at:
1: man kan gå i bad, glemme at låse den anden dør og få besøg ved en fejl.
2: man kan låse begge døre, og når man er færdig glemmer man at låse den anden dør op. Så tror man derfra, at det stadig er optaget, plus at man må gå hele vejen rundt om huset og gennem mindst et soveværelse for at komme ind.

Jeg ville aldrig holde ud med et sådant badeværelse, hvis dørene ikke var elektrisk styret...

• Synes
tobbbias og 1 anden
  • Laddar…
Tak så langt! Ja, den engelske side synes at have præcis det system. Hvis nogen har tips om danske hjemmesider eller butikker, der tilbyder denne løsning, er jeg meget taknemmelig.

@SueCia: Tak - præcis sådan går mine tanker. Især om aftenen! Person 1 går ind fra sit soveværelse og låser begge døre manuelt med gammeldags låse. Går derefter ud til sin seng gennem den ene dør og lægger sig for at sove - men har glemt at låse badeværelsesdøren op på den anden side. Personen i soveværelse to undrer sig over, hvorfor døren er låst natten igennem og må i værste fald gå ind fra den anden side, dvs. ind i person nr. 1's soveværelse og indirekte risikere at vække ham.

Ikke sjovt!!!! Så en eller anden form for smart-lock er helt klart nødvendig her!

Nu var det in TS ønskede men kan ikke en enkel nøgle være nok, man låser sin dør først derefter naboens dør, så kommer man ikke ud før man har låst op for naboens dør.
Skal det være så svært at glemme så er det lige så enkelt som at glemme at trykke på knappen.

• Synes
Thomas_Blekinge
  • Laddar…
Banvaktarn Banvaktarn sagde:
Skal det være så svært at glemme, så er det lige så enkelt som at glemme at trykke på knappen.
Man kommer ikke ud uden at trykke på knappen.

• Synes
gasell og 1 anden
  • Laddar…
harry73
Vi låser kun badeværelsesdøren, når vi har besøg (og da kun når vi bruger badeværelset selvfølgelig) Vi lukker dog dørene til tider.

S
harry73 harry73 sagde:
Vi låser kun badeværelsesdøre, når vi har besøg (og da kun, når vi bruger badeværelset selvfølgelig). Vi lukker dog dørene nogle gange.
Interessant...
Hvad vil du sige med det?
De fleste vil gerne låse dørene, når man foretager sine behov. Lyder temmelig uappetitligt at støde på sin partner, når hun gør det.

• Synes
Thomas_Blekinge og 1 anden
  • Laddar…
@Niklasloow: tak- det er samme løsning, "Jack & Jill" som wsp anbefalede lidt højere oppe. Helt klart et meget prisvenligt produkt. Min eneste indvending er, at modulet der styrer elektriciteten er ret stort (skokasse) og skal gemmes pænt på ydersiden af badeværelset - men det kan jo måske fungere alligevel.
Men som sagt; hvis nogen her sidder med flere tips om produkter og producenter, ville jeres tips være yderst velkomne.

@ tidligere skribenter: jeg respekterer meningerne. Men vi har helt forskellige opfattelser af, hvad der er åbenlyst besværligt. At i en storfamilie rasle rundt med nøglerne i to døre HVER gang du skal på toilettet, i sammenligning med at trykke på en knap der styrer begge døre, er ligesom ingen konkurrence til fordel for elektronikken, hvis man har billedet klart for sig.
Ulåst toiletdør er - uanset om familien er frisindet eller ej - intet realistisk alternativ for mig.

Hvor stort er badeværelset? Måske kan man bygge en separat del med dør med lås til toilet og en bruser med frosted glasdør/væg.

S
Jonatan79 Jonatan79 sagde:
Hvor stort er badeværelset? Måske kan man bygge en separat del med dør og lås til wc og en bruser med frostet glasdør/væg.
Hvorfor alle disse mærkelige ideer? Der findes jo en færdig løsning præcis som TS ønsker.

• Synes
tobbbias og 1 anden
  • Laddar…
Er vel aldrig galt at tipse om andre løsninger som TS måske ikke har tænkt på. Undskyld hvis jeg tænkte uden for boksen...

• Synes
Stiftet og 3 andre
  • Laddar…
S
Hvis systemet er dyrt, så er det jo løsbart med:
En transformator
2 elslutbleck
2 kister eventuellt
To fjederbelastede kontakter
1 nøglekontakt (til nødåbning fra ydersiden)
1 skiftende impulsrelæ

Ved ikke om dette bliver billigere eller ej dog.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.