Hej

Er der mulighed for en helt uduelig/uhandy gør-det-selv-mand at få lidt hjælp fra nogen, der rent faktisk kan noget :o

Har bygget en terrasse, der hviler på betonplader med regler 45x170
Pladerne står c:a 100cc (kan måle præcist hjemme senere)
Reglerne ligger på c:a 60cc

Terrassebrædderne er topptrall fra Karl Hedin 120x30.

Spabadet er et serenity 6000 fra Hydropool
213cm x 213cm
360kg + 1400L vand så c:a 2 ton?

Vil det fungere at stille dette på terrassen, som det er i dag, eller skal jeg forstærke på en eller anden måde?
Er også taknemmelig, hvis nogen kan forklare nogenlunde, hvilken formel man kan bruge til denne type beregning. Jeg er virkelig helt lost, når det gælder de her byggetermer :)

mvh
Eric

Har intet svar, men kan anbefale et kig på en APP fra Svenskt Trä, som hedder "Lathunden - Hjälpreda för byggare". Der findes meget nyttigt om valg af kvalitet og dimensioner af træ til forskellige byggeprojekter.

HasseTeknik
Tak for forslaget, jeg vil tjekke om jeg finder noget der.

Tilføjelse.

Altanen er altså bygget med reglar som ligger vinkelret ud fra huset og så ligger trallen parallelt med huset.
Det er altså ingen ramme, som så holder sammen på konstruktionen, om det nu spiller nogen rolle.

Betonpladerne er 40x40, så der er ca. 60 cm luft mellem dem

/eric

Jeg ville i det mindste kotla mellem reglarne, så hele rasket ikke bøjer sig.

• Synes
Dortmunder DAB
  • Laddar…
170mm med 1m mellem opbakningerne. Det lyder ret rimeligt, men måske findes der en tabel at kigge i. At lægge nogle stykker på tværs som Per foreslår, kan vel være en rimelig forsigtighedsforanstaltning? I øvrigt ville jeg fortsætte.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.