Hej alle sammen!
Vi har lige bygget skunkrum og i dem opbevaring. Planen var at have så "usynlige" luger som muligt - hvilket har vist sig at være mere vanskeligt, end vi troede. Væggene er bygget med OSB, som vi har beklædt med perlespont og derefter skåret ud luger.
Min kæreste hævder, at vi skal have udvendige hængsler, da lugerne er så tunge. Nu har vi sat hængslerne på og forsøgt at male over dem - men det ser ikke godt ud (ifølge mig).
I stedet vil jeg gerne have nogle mere diskrete kantehængsler. Nu har jeg brug for jeres hjælp til at vinde min kæreste over på min side!
Det mest problematiske er, at en af lugerne i væggen skal rumme en 90-seng, dvs. Lugen er ca. 200 cm x 50 cm (horisontal). Tykkelse (OSB + perlespont) 2,3 cm
For at opsummere det, jeg ønsker svar på:
1. Kan man sætte kantehængsler på en luge, der består af OSB + perlespont?
2. Hvilken type hængsel ville I vælge til den store horisontale "senglug"? Er det muligt at sætte kantehængsler også på denne?
Hvis min beskrivelse føles uklar, kan jeg tage et billede og vise, hvordan det ser ud. Det var også svært at vælge det rette forum for dette spørgsmål (første gang jeg laver et indlæg her), så omdiriger mig gerne, hvis nødvendigt
Det bliver ret stor kraft, som vil bryde lugen, hvis hængslerne sidder på siden. Så kræves der meget ledig plads foran lugen, hvis den skal åbnes helt.
Kan I ikke sætte hængslerne i overkant af lugen i stedet? Tænk dig en dør, som man har drejet 90 grader og lagt ned. Så behøver hængslerne heller ikke at være så synlige. Noget lignende dette tænker jeg:
Ulempen er vel, at lugen kan blive tung at åbne, men den vil lukke sig selv
Det bliver ret stor kraft, der vil bryde klappen, hvis hængslerne sidder på siden. Så kræves der meget ledig plads foran klappen, hvis den skal åbnes helt.
Kan I ikke sætte hængslerne i overkanten af klappen i stedet? Tænk dig en dør, som man har drejet 90 grader og lagt ned. Så behøver hængslerne ikke at være så synlige. Noget lignende dette tænker jeg:
[billede]
Ulempen er vel, at klappen kan blive tung at åbne, men den vil lukke sig selv
Ja, præcis! Det var måske dårligt beskrevet af mig - men det er sådan, klappen skal hænge! Altså som dit billede. Tror du, det ville fungere med nogle mindre ledhængsler så? Min bekymring ligger i, at (OSB-pladen, som døren delvist består af) ikke vil holde til vægten på klappen. Altså at der er risiko for, at den sprækker, hvis jeg sætter hængslerne på kanten?
Hvis jeg må spørge - hvilken type hængsler og størrelse ville du anbefale til en klap af den størrelse, som jeg har beskrevet?
Tak på forhånd!
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.