Hej alle kyndige og nysgerrige,

Jeg skal bygge en form for opbevaring til hesteudstyr. Det er læder, metal og frem for alt tekstiler, der har brug for en plads ved løsdriften.
Visse ting bliver fugtige efter brug, hvilket gør mig bekymret for skimmel.
Den eneste strøm på stedet er fra et bilbatteri.

Hvordan skal jeg bygge for at minimere risikoen for rust og skimmel etc. på tingene?

Hjælper affugtere af typen "Torrbollen" i et koldlager?

Alle tips modtages med tak!

Jeg har svært ved at se, hvordan I klarer jer uden et stald med tilhørende sadelrum. Hestene må vel kunne gå ind i noget mere vejrsikret end en skur?

Det er to islandske heste, som har været ude hele deres liv. En god liggehal, hvor de udover at kunne ligge tørt og blødt undslipper vejr og vind samt insekter, er alt hvad de behøver. Jordbruksverket har tydelige regler for, hvordan en sådan skal være indrettet.

Men som sagt... opbevaring af hesteudstyr er en anden sag. Det er her, jeg ville sætte pris på lidt input fra kyndige og snedige personer.

Fugten bliver du ikke af med uden at bygge et rigtigt hus, hvad du kan gøre er jo at bygge luftigt dvs så at du kan hænge tæpper og sådan frit læder som sadler og trenser klarer sig jo hvis de er velsmurte bare alt får tørre rigtig

• Synes
lycksalig
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.