Var i gang med at renovere bryggerset i et LB-hus fra 1981, da vi opdagede, at låseringen ved gulvafløbet var gået løs, og der var kommet fugt under gulvtæppet.

Sagt & gjort, så blev gulvtæppet fjernet, og den beskadigede del spånplade skåret væk mm., men da det var tid til at genoprette med en lige så nøje udskåret 22 mm gulvplade, opdager jeg, at den gamle var 20 mm, ikke 22. :o

Kan ikke finde gulvplader i 20 mm nogen steder, så mit spørgsmål er, om der er nogen, der har et fornuftigt alternativ???

Hvorfor ikke benytte lejligheden til at svæve en plade på gulvet, så nærmer det sig korrekt måde at bygge i dag? Så behøver du heller ikke at overveje nottykkelsen...

Det lød interessant... men antager at du mener at jeg skulle lægge 22mm plade i det beskadigede område og så flyde hele gulvet til samme niveau + lidt til for at få fald inden vi lægger gulvtæppe i så fald?

Ville dog helst bare spartle fugerne (under hvilke der er kortlingar ved behov) og lægge gulvtæppet direkte på pladen denne gang som planlagt.

Senest redigeret:
Ja præcis. Kan jo trække med sig lidt mere arbejde selvfølgelig, men det er det måske værd.

• Synes
Hustomt-e
  • Laddar…
Det løste sig, da jeg fandt et gemmested med et helt sæt 20mm spånplader i forskellige længder fra dengang.. Synes lidt synd for dem, der ikke har samme held og bliver nødt til at lægge det hele om, hvis de har et stramt budget, lidt dårlige muligheder for at lægge hele gulvet om pga. faste installationer osv.

Hvis det ikke er nogle større overflader, går det fint at tage en 22mm-plade ned til 20mm med elhøvlen.

• Synes
Hustomt-e
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.