P
Hej! Har en eventuel ældre vandskade under udendørstrappen i kælderloftet. Man kunne se på gipspladen, at den var brun i vægvinklen lige under udendørstrappen. Jeg rev den dårlige gipsplade i loftet ned og fandt en masse tørt, råddent træ, det ligner bark. Det er tæt mellem trappen og væggen nu, tidligere var det ikke det. Se billeder, skal man bare lægge en ny gipsplade, eller hvad skal man gøre ved sagen? Det er tørt der.

Revnet gipsskivetak med synligt brunt, tørt, råddent træ langs kanten nær trappevæg, mulig gammel vandskade på grå væg.

Gipsskivevæg med blottlagt område viser rådnet træ i loftet, mulig tidligere fugtskade under udendørs trappe, tæt ved væg.

Skadet gipsloft afslører tørt, råddent træ, der minder om bark, som er blevet afdækket mellem trappen og væggen.

Råt træ under fjernet gipsplade i loftet ved kældertrappe. Træet ser tørt og barkagtigt ud. Brugeren søger råd for renovering.

Jeg ville nok lade det være åbent til efteråret og efterårsregnen, da ved du bedre om det virkelig er tørt. At det er tørt lige nu beviser jo ikke så meget.

P
Det er tæt på alle sider udenpå, bliver nok at udskifte syllen

Byt ud, men tjek først, at det virkelig, virkelig er tæt. Vand synes at leve efter samme filosofi som Hannibal: "If we can't find a way, we'll make a way.".

Du vil ikke have lyst til at gøre det om igen om nogle år.

P
Nej men jeg ved hvad fejlen var, om det er idiotsikkert og blev testet i vinter. Håber ikke at bjælkelaget er råddent med.

Ja det håber jeg du kan tjekke? Du vil jo ikke have, at huset skal falde sammen.

P
Huset falder ikke sammen af den skade, men unødvendigt hvis gulvet skulle revne op. Jeg har fået hjælp med dette fra en fagmæssig person og kan dermed afslutte trådeb.

• Synes
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.