Jeg er ved at renovere et Anebyhus fra 71.

Jeg søger råd til plademateriale/løsning, da jeg gerne vil have en glat og stærk overgang mellem trævæg og pudset væg i kældertrappen. I dag er der masonit på trævæggen, puds på kældervæggene og væv på hele herligheden.
Alt er indervægge.
Ville det virke med fibergips? Eller almindelig kartonbeklædt gips?

• Trappeopgang med trævæg og afskallet tapet; del af renoveringsprojekt med fokus på at vælge materiale til overgang mellem træ- og pudset væg.
Jeg havde kørt almindelig kartonggips. Er jo godt underlag

Larsa Larsa sagde:
Jeg havde kørt vanlig kartonggips. Er jo godt underlag.
Tak for input.
Jeg har hørt delte meninger om gips i kælder pga. fugt. Men det gør måske ikke så meget, hvis det er indervægge?

Ser ud som om ingen af dem er ydervægge og der er god afstand til gulvet, så er risikoen for fugt meget lav, og du kan nok bruge almindelig gips/renoveringsgips.

Ydervæggene nede i kælderen er måske ikke gode med gips, hvis man ikke sørger for luftspalte.. men i din trappe vil det jo nok være snustørt, hvis der ikke er noget andet galt.

G g.kraft sagde:
Ser ud til, at ingen af ​​dem er ydervægge, og det er godt med afstand til gulvet, så er risikoen for fugt meget lav, og du kan nok bruge almindelig gips/renoveringsgips
Det stemmer, væggene er i hjertet af huset.
Det laveste punkt bliver et trin op, så lige under 20 cm til laveste punkt mod gulvet.

• Synes
g.kraft
  • Laddar…
Larsa Larsa sagde:
Ydervæggene nede i kælderen er måske ikke gode med gips, medmindre man sørger for en luftspalte... men i din trappe vil det nok være knastørt, hvis der ikke er noget andet galt
Meget tørt ja, så jeg bruger almindeligt gips ifølge planen. Tak

Brug almindelig gips, det kritiske er overgangen mellem puds og gips, hvor du har brug for en papirremsa lagt i spartelmasse eller limet. Fased kanten på gipspladen før og fyld med spartelmasse inden remsaen. Fibergips giver ingen fordele.

Bo arnold Bo arnold sagde:
Brug almindelig gips, det kritiske er overgangen mellem puds og gips, hvor du har brug for en papirsstrimmel lagt i spartelmasse eller lim. Afsmit kant på gipspladen først og fyld med spartelmasse før strimlen. Fibergips giver ingen fordele.
Hej! Planen var at bruge et materiale, som jeg kan påføre ovenpå puds og trævæg for at få en glat og fin overflade hele vejen ned. Trævæggen er i plan med pudsen.

Så kan du tage renoveringsgips og lime mod pudset, skruv i trævæggen, det er tyndere end almindelig gips. Saml ikke der, hvor træ og gips mødes.

Mener puds og træ

Bo arnold Bo arnold sagde:
Da kan du tage renoveringsgips og lime mod pudsen og skrue i trævæggen, det er tyndere end almindeligt gips. Saml ikke der hvor træ og gips mødes
Yes! Da bliver det sådan. Tak for input

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.