Jeg er ved at bygge et hegn, hvor jeg primært bruger jordankre, nærmere bestemt dette fra Jula https://www.jula.se/catalog/bygg-och-farg/beslag/byggbeslag/jordankare/jordankare-019051/
Nu til problemet, min kære bror kappede alle regler lige lange og tænkte ikke på, at der bliver en stor niveauforskel længst hækken, hvilket gør, at jeg nu forsøger at justere reglerne i højde med hinanden ved ikke at få jordankrene helt ned.
Som jeg ser det, har jeg to alternativer, enten købe og kappe nye længere regler, så jordankrene kan fastgøres i jorden ordentligt, eller fortsætte med, hvordan det er blevet, og lade dem stikke op et stykke. Det er ikke særlig vigtigt, at hegnet skal være meget stærkt, da denne del er beskyttet mod vind og andre faktorer, der er belastende for hegnet.
Hvad ville I have gjort i mit tilfælde?
Nu til problemet, min kære bror kappede alle regler lige lange og tænkte ikke på, at der bliver en stor niveauforskel længst hækken, hvilket gør, at jeg nu forsøger at justere reglerne i højde med hinanden ved ikke at få jordankrene helt ned.
Som jeg ser det, har jeg to alternativer, enten købe og kappe nye længere regler, så jordankrene kan fastgøres i jorden ordentligt, eller fortsætte med, hvordan det er blevet, og lade dem stikke op et stykke. Det er ikke særlig vigtigt, at hegnet skal være meget stærkt, da denne del er beskyttet mod vind og andre faktorer, der er belastende for hegnet.
Hvad ville I have gjort i mit tilfælde?
Mistekte det, er nok lige så godt, så slipper jeg for at irritere mig over det hele tiden, og hegnet bliver faktisk stabilt.wildeside sagde:
Hmm kan være derfor de kaldes jordankre, fordi de skal trækkes ned i jorden😉
Har selv sat op 40 meter stakit med de jordankre for 4-5 år siden, og stakittet blev stabilt og står dér stadig.
Skal du have overligger på stolpen, så kan du skrue et par skruer oppefra, hvis ikke skarvstykket er for langt, det bliver mere stabilt.
Har selv sat op 40 meter stakit med de jordankre for 4-5 år siden, og stakittet blev stabilt og står dér stadig.
Skal du have overligger på stolpen, så kan du skrue et par skruer oppefra, hvis ikke skarvstykket er for langt, det bliver mere stabilt.
wildeside sagde:
Hmm kan være derfor de kaldes jordankre, fordi de skal trækkes ned i jorden😉
Har selv sat 40 meter hegn op med de jordankre for 4-5 år siden, og hegnet blev stabilt og står stadigvæk.
Skal du have overligger på stolpen, kan du skrue et par skruer oppefra, hvis ikke samlingsstykket er for langt, så bliver det mere stabilt.
Haha jo præcis, ville vel håbe på at 70% ned i jorden ville være nok, men må blive nødt til at købe nogle stolper i morgen og begynde at skære 🫡 Jeg skal ikke have nogen overligger, men tak for tippet.
Klik her for at svare

