Jeg er i gang med at bygge et hegn med liggende ribber. Grunden har et afrundet hjørne. Nu undrer jeg mig over, om der findes en smart måde at fastgøre/skære ribberne på stolperne, så det bliver pænt? Stolperne er kvadratiske, men det bliver jo forkert, når ribberne er skæve. Håber I forstår, hvad jeg mener. Se skitse.
Skitse af hegn med liggende ribber og afrundet hjørne uden forbundet til kvadratiske stolper.

Uden at tænke det igennem, så havde jeg nok geret stolperne og drejet dem sådan at de følger rundingen. Du skal også gere ribberne i samme grad.

Jeg ville nok spontant gøre det omvendt: have den flade side på stolpen mod spidsen på hegnslisterne og skære til en trekantformet pasbit at lægge imellem. Hvis det nu er omvendt...

Men sandsynligvis ville jeg først opstille flere varianter og se hvilken jeg syntes var pæneste. Det kan nok variere både afhængigt af stolpens størrelse, mængden af lister og hvad ved jeg.

M
Jeg står overfor samme situation. Hvordan løste du dette til sidst? Nogen andre med tips?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.