Jeg skal sætte en hattehylde op i en gipsvæg. Jeg SKAL sætte hylden i reglarne som sidder 60 cc.
MEN afstanden mellem skruehullerne i hylden er 72,2 cm.
Hvordan løser jeg dette, jeg vil have lige netop denne hattehylde.
Må jeg tilføje, at jeg er ret amatøragtig til sådan noget :o

Der findes vel to fornuftige alternativer.
1. Sæt den ene side i reglen og den anden side med mollyplugg.
2. Sæt en planhøvlet planke horisontalt i det rette træsort/farve på væggen. Denne planke skruer du i to reglar, så skruer du hattehylden i planken!

Jeg må sætte den i reglarne for ellers kommer væggen ikke til at holde (har min selvudnævnte alvidende til samboer sagt :p)
Det dér med en horisontal planke måske kunne være en idé!:thumbup:

Både hatthylden i vores nye hus, og den i vores gamle, sidder med metalexpander (mollyplugg) og det har aldrig været det mindste problem. Hatthylderne er fastgjort i fire indfæstninger og er ca. 1 m brede.
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/60099791/

En horisontal planke er en løsning men det er de vertikale støtter i hatthylden som tager den største vægt. Al anlægsflade mellem hatthylden og væggen skal ligge an mod underlaget.

Senest redigeret:
Vi fæstnede vores i en regel på den ene side og den anden side med molly. Endnu sidder den stadig fast, og vi har alligevel belastet den ordentligt denne vinter med jakker og en masse tunge vintertøj. Jeg vil gætte på, at det første der i vores tilfælde går i stykker, er selve hattehylden og ikke væggen.

Aha, det må måske blive at fæstne den i EN regel og molly i den anden ende.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.